Oikeudelliset asiantuntijaryhmät

Asianajajaliiton oikeuspoliittiset lausunnot valmistellaan pääasiassa oikeudellisissa asiantuntijaryhmissämme, joita on yhteensä 19. Ryhmien jäseniä kutsutaan usein myös eduskuntaan kuultavaksi lainsäädäntöhankkeista. Ryhmissä toimii noin 125 asianajajaa, jotka ovat oman oikeudenalansa huippuosaajia.

Katso asiantuntijoidemme yhteystiedot

Löydä asianajaja -palvelustamme.

Asianajajaliiton asiantuntijaryhmät 2020–2022

Arvopaperimarkkina- ja rahoitusoikeus

Janne Lauha pj, Juha Koponen, Klaus Ilmonen, Kristian Karlsson & Mia Mokkila.

Hallinto-oikeus

Ville Punto pj, Simo Autio, Kirsi Hytinantti, Kari Kuusisto, Matti Rautakorpi Pekka Vartiainen & Jani Vuoti.

Immateriaalioikeus

Panu Siitonen pj, Johanna Flythström, Joni Hatanmaa, Emilia Hodge & Sami Sunila.

Insolvenssioikeus

Kari Jaatinen pj, Petri Impola, Mikko Kontturi, Jan Lilius, Robert Peldán, Olli Pohjakallio, Salla Suominen & Nina Träskbäck.

Kiinteistö- ja rakennusoikeus

Mikko Rajala pj, Keijo Kauppila, Kimmo Koskentausta, Emma Niemistö, Anna Oksanen, Saara Paronen, Heikki Pietinalho, Johanna Renkola & Juha Saarimäki.

Kilpailuoikeus

Ilkka Aalto-Setälä pj, Niko Hukkinen, Kiti Karvinen, Ilkka Leppihalme, Arttu Mentula, Mika Oinonen, Mikko Pirttilä & Kirsi-Marja Salokangas.

Kuljetus- ja liikenneoikeus

Herman Ljungberg pj, Maria Carlsson, Risto Tuori & Ulla von Weissenberg.

Oikeusapu

Merja Eskonpekka pj, Katariina Kuronen, Meeri Ojala-Koski, Kalle Ujainen & Ari Valtonen.

Perhe- ja perintöoikeus

Hilkka Salmenkylä pj, Pontus Baarman, Elisa Ilmoniemi, Jyrki Kuusivaara, Jyrki Puurunen, Olof Rehn, Auni Särkkä & Otto Ääri.

Rikosoikeus

Antti Riihelä pj, Tiina Haapa-aho, Mikko Helenius, Emilia Kaikkonen, Satu Karhunen, Ville Kivistö, Katri Mäkinen, Minna Pilviö & Tapio Väätäinen.

Rikosprosessioikeus

Jussi Sarvikivi pj, Kaarle Gummerus, Liina Kokko, Hanna-Maria Seppä, Tuomas Turunen & Pekka Ylikoski.

Siviiliprosessioikeus

Jarkko Männistö pj, Björn Båsk, Heikki Huhtamäki, Helena Kalmanlehto, Kenneth Svartström, Anna-Maria Tamminen & Teemu Taxell.

Sopimusoikeus ja kuluttajansuoja

Olli Pohjakallio pj, Maria Flygare, Jonne Rantanen, Michael Saarikoski, Hans Sundblad & Sami Sunila.

Teknologia, viestintä ja tietosuoja

Jukka Lång pj, Miikka Konttinen, Ville Kukkonen, Risto Sandvik & Pauli Sortti.

Työoikeus

Maria Penttilä pj, Riikka Autio, Satu Eskola, Ari Kiiras, Mikko Kontturi, Max Lindholm, Mika Ojanen, Petteri Uoti & Anu Waaralinna.

Vakuutus- ja vahingonkorvausoikeus

Lauri Railas pj, Antti Karanko, Matti Komonen, Ulrika Larpes, Ilari Lehtinen, Mikko Lehto, Aku Rantasalo & Timo Skurnik.

Vero-oikeus

Heikki Wahlroos pj, Ritva Aalto, Torsti Lakari, Samu Lassila, Mika Ohtonen, Olof Rehn, Jenni Korhonen, Maria Solala-Aro, Sami Tuominen & Heikki Vesikansa.

Yhtiöoikeus

Pauliina Tenhunen pj, Vesa Rasinaho & Eljas Vesterbacka.

Ympäristöoikeus

Heidi Malmberg pj, Outi Iso-Markku, Riitta Rämä & Leea Salminen.