Evästeet

Evästeet Asianajajaliitto.fi-palvelussa

Evästeiden käytöstä

Voimme kerätä käyttäjän päätelaitetta koskevia tietoja evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet sisältävät usein nimettömän, yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla voimme tunnistaa ja laskea sivustollamme vierailevat selaimet.

Keräämme evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla tietoja siitä, miten ja milloin palvelujamme käytetään: esimerkiksi miltä sivulta käyttäjä on siirtynyt palveluun, milloin ja mitä verkkosivujamme käyttäjä on selannut, mitä selainta käyttäjä käyttää, mikä on käyttäjän näytön tarkkuus, laitteen käyttöjärjestelmä ja sen versio sekä IP-osoite.

Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Yksityisyydensuojaa koskeva lainsäädäntö huomioon ottaen voidaan evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla saatua tietoa liittää käyttäjältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin kehittääksemme palvelumme yhä paremmin käyttäjän mieltymyksiä vastaavaksi sekä räätälöidäksemme sisältöä, markkinointiviestintää ja mainontaa.

Kolmansien osapuolten evästeet ja yhteisöliitännäiset

Käytämme palvelussamme Piwik PRO Analytics Suitea mittaamaan palvelumme käyttöä. Piwik PRO kerää tietoja sivuston kävijöistä evästeiden perusteella. Kerättyjä tietoja voivat olla kävijän IP-osoite, käyttöjärjestelmä, selaimen tunnus, selaustoiminta ja muut tiedot. Lue lisää Piwik PRO:n keräämien tietojen laajuudesta.

Piwik PRO analysoi tietoa (esim. poistumisprosentti, vieraillut sivut, vierailujen kesto jne.) ymmärtääkseen, miten verkkosivustoa käytetään. Piwik PRO voi myös luoda vierailijoiden profiileja selaushistorian perusteella analysoidakseen kävijöiden käyttäytymistä, näyttääkseen räätälöityä sisältöä ja suorittaakseen verkkokampanjoita.

Piwik PRO -ratkaisua ylläpidetään Microsoftin Azure-palvelimella Saksassa ja tietoja säilytetään 14 kuukautta.

Tietojenkäsittelyn tarkoitus: analytiikka ja konversioseuranta suostumuksen perusteella. Oikeusperusta: GDPR-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a alakohta. Piwik PRO ei lähetä tietoja sivuston käyttäjistä muille alikäsittelijöille tai kolmansille osapuolille eikä käytä niitä omiin tarkoituksiinsa. Lue lisää Piwik PRO:n tietosuojakäytännöstä.

Palvelussamme voi olla käytössä ns. yhteisöliitännäisiä, kuten Facebook seurantapikseli, Twitter website tagi tai LinkedIn Insight tagi. Näitä käytetään kohdentamaan mainontaa sosiaalisessa mediassa.

Käyttäjä voi tutustua yhteisöpalveluiden ehtoihin kussakin palvelussa. Yksityisyydensuojaa koskeviin ehtoihin voi esimerkiksi Facebookin osalta tutustua täällä. Palvelumme voivat myös sisältää linkkejä muihin kuin yllä mainittuihin sivustoihin, mutta emme vastaa näiden ulkopuolisten sivustojen yksityisyydensuojakäytännöistä tai sisällöistä. Suosittelemme tutustumaan jokaisen sivuston yksityisyydensuojaa koskeviin ehtoihin.

Twitterin evästeet ja ehdot voi katsoa heidän sivultaan.

LinkedInin evästeet ja ehdot voit katsoa täältä.

Evästeiden käyttötarkoitukset

Välttämättömät evästeet:

​​​Nämä evästeet ovat välttämättömiä palvelun ja niiden toimintojen käyttämiseksi, esimerkiksi sisäänkirjautumiseksi.

Googlen reCAPTCHA-evästeet (rc::c, rc::a)  lomakkeiden lähettämistä varten.

Suorituskykyä ja käyttömukavuutta parantavat evästeet:

Piwik Pro Analytics ( _pk_ses.<appID>.<domainHash>, _pk_id.<appID>.<domainHash>, _pk_cvar, app_id, ppms_privacy_<appID>)

Piwik Pro Tag Manager (stg_traffic_source_priority, stg_last_interaction, stg_returning_visitor, stg_fired__<appID>, stg_utm_campaign, stg_pk_campaign, stg_externalReferrer, _stg_optout,)

Mainosevästeet ja sosiaalisen median evästeet:

Sosiaalisen median evästeet:

​​​​​​Sosiaalisen median palveluntarjoajat keräävät evästeiden sekä liitännäisten ja painikkeiden avulla tietoa palvelustamme. Sosiaalisen median palveluntarjoajien harjoittaman tietojen keräämisen tarkoitus ja laajuus, tietojen käyttötavat ja siihen liittyvät oikeudet sekä tiedot yksityisyydensuoja-asetusten muuttamisesta esitetään kunkin sosiaalisen median palvelun yksityisyydensuojaa koskevissa ehdoissa.

Facebook.com

Twitter.com

Linkedin.com

​​​​​​​Vaikutusmahdollisuudet

Kunnioitamme käyttäjien valintoja evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden suhteen. Pyydämme kuitenkin huomioimaan, että evästeiden esto saattaa vaikuttaa palvelumme toiminnallisuuksiin.

Uuden evästeprofiilin luominen:

Tyhjentämällä evästeet selaimelta säännöllisin väliajoin käyttäjä vaihtaa yksilöivää tunnistetta, jolloin aiempaan tunnisteeseen liittyvä profiili nollautuu.

Evästeiden estäminen:

​​​​Käyttäjä voi estää evästeet selaimen asetuksista tai tämän sivun alalaidan linkistä. Evästeiden käytön estäminen saattaa vaikuttaa palvelumme toiminnallisuuteen.

​​​​​​​Evästeiden voimassaoloaika

Muokkaa evästeasetuksia.