Evästeet

Evästeet Asianajajaliitto.fi-palvelussa

Evästeiden käytöstä

Voimme kerätä käyttäjän päätelaitetta koskevia tietoja evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet sisältävät usein nimettömän, yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla voimme tunnistaa ja laskea sivustollamme vierailevat selaimet.

Keräämme evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla tietoja siitä, miten ja milloin palvelujamme käytetään: esimerkiksi miltä sivulta käyttäjä on siirtynyt palveluun, milloin ja mitä verkkosivujamme käyttäjä on selannut, mitä selainta käyttäjä käyttää, mikä on käyttäjän näytön tarkkuus, laitteen käyttöjärjestelmä ja sen versio sekä IP-osoite.

Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Yksityisyydensuojaa koskeva lainsäädäntö huomioon ottaen voidaan evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla saatua tietoa liittää käyttäjältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin kehittääksemme palvelumme yhä paremmin käyttäjän mieltymyksiä vastaavaksi sekä räätälöidäksemme sisältöä, markkinointiviestintää ja mainontaa.

Kolmansien osapuolten evästeet ja yhteisöliitännäiset

Käytämme palvelussamme mm. Google Analyticsiä mittaamaan palvelumme käyttöä. Googlen työkalujen käyttämiin evästeisiin tallennettavat tiedot (esimerkiksi IP-osoitteet) lähetetään edelleen tallennettaviksi Googlen palvelimiin eri puolilla maailmaa. Tästä johtuen kyseisiä tietoja voidaan käsitellä palvelimilla, jotka sijaitsevat muualla kuin käyttäjän asuinmaassa. Saamiensa tietojen avulla Google arvioi käyttäjän tapaa selata sivujen sisältöä ja laatii yhteenvetoraportteja sivuston käytöstä. Lisäksi Google laatii selvityksiä sivustojen yhteydessä tarjottavista palveluista ja tuottaa internetin käyttöä koskevia tilastoja. Google voi myös mukauttaa käyttäjille näkyvien mainosten sisältöä aiemman selaushistorian perusteella. Google voi myös välittää tietoja kolmansille osapuolille, jos lainsäädäntö sitä edellyttää, tai tapauksissa, joissa kolmas osapuoli käsittelee tietoa Googlen toimeksiannosta. Google ei yhdistä käyttäjän IP-osoitetta muuhun Googlen tallentamaan tietoon.

Palvelussamme voi olla käytössä ns. yhteisöliitännäisiä, kuten Facebook seurantapikseli, Twitter website tagi tai LinkedIn Insight tagi. Näitä käytetään kohdentamaan mainontaa sosiaalisessa mediassa.

Käyttäjä voi tutustua yhteisöpalveluiden ehtoihin kussakin palvelussa. Yksityisyydensuojaa koskeviin ehtoihin voi esimerkiksi Facebookin osalta tutustua täällä. Palvelumme voivat myös sisältää linkkejä muihin kuin yllä mainittuihin sivustoihin, mutta emme vastaa näiden ulkopuolisten sivustojen yksityisyydensuojakäytännöistä tai sisällöistä. Suosittelemme tutustumaan jokaisen sivuston yksityisyydensuojaa koskeviin ehtoihin.

Twitterin evästeet ja ehdot voi katsoa heidän sivultaan.

LinkedInin evästeet ja ehdot voit katsoa täältä.

Evästeiden käyttötarkoitukset

Välttämättömät evästeet:

​​​Nämä evästeet ovat välttämättömiä palvelun ja niiden toimintojen käyttämiseksi, esimerkiksi sisäänkirjautumiseksi.

Googlen reCAPTCHA-evästeet (rc::c, rc::a)  lomakkeiden lähettämistä varten.

Suorituskykyä ja käyttömukavuutta parantavat evästeet:

Google Analytics ja Google Tag Manager (_ga, _gat, _gid)

Mainosevästeet ja sosiaalisen median evästeet:

Sosiaalisen median evästeet:

​​​​​​Sosiaalisen median palveluntarjoajat keräävät evästeiden sekä liitännäisten ja painikkeiden avulla tietoa palvelustamme. Sosiaalisen median palveluntarjoajien harjoittaman tietojen keräämisen tarkoitus ja laajuus, tietojen käyttötavat ja siihen liittyvät oikeudet sekä tiedot yksityisyydensuoja-asetusten muuttamisesta esitetään kunkin sosiaalisen median palvelun yksityisyydensuojaa koskevissa ehdoissa.

Facebook.com

Twitter.com

Linkedin.com

​​​​​​​Vaikutusmahdollisuudet

Kunnioitamme käyttäjien valintoja evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden suhteen. Pyydämme kuitenkin huomioimaan, että evästeiden esto saattaa vaikuttaa palvelumme toiminnallisuuksiin.

Uuden evästeprofiilin luominen:

Tyhjentämällä evästeet selaimelta säännöllisin väliajoin käyttäjä vaihtaa yksilöivää tunnistetta, jolloin aiempaan tunnisteeseen liittyvä profiili nollautuu.

Evästeiden estäminen:

​​​​Käyttäjä voi estää evästeet selaimen asetuksista tai tämän sivun alalaidan linkistä. Evästeiden käytön estäminen saattaa vaikuttaa palvelumme toiminnallisuuteen.

​​​​​​​Evästeiden voimassaoloaika

Muokkaa evästeasetuksia.