Koulutukset ja tapahtumat

Täydennä osaamistasi Asianajaja-akatemian koulutuksilla

Järjestämme monipuolista, edullista ja laadukasta ammatillista täydennyskoulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen muulle henkilöstölle. Ajantasaisen ja laaja-alaisen koulutusvalikoimamme avulla kehität taitojasi laaja-alaisesti alan vahvojen asiantuntijoiden ohjauksessa.

Hyödynnä nyt verkkokoulutusten kesätarjous: Alennuskoodilla KESÄ50 saat yhden verkkokoulutuksen 50 %:n alennuksella. Tarjous on voimassa heinäkuun 2021 loppuun asti. Kesätarjouksen aikana hankkimasi verkkokoulutus on avoinna joulukuun 2021 loppuun asti. Huom. tarjous ei koske webinaareja.

Valitse sinulle sopivin tapa opiskella

Monipuoliset koulutuksemme mahdollistavat opiskelun erilaisissa elämäntilanteissa ja vastaavat erilaisiin tarpeisiin. Valittavanasi on lähikoulutuksia, webinaareja, verkkokoulutuksia ja tapahtumia. Lähikoulutuksissa nautit kouluttajan läsnäolosta ja tarjoiluista paikan päällä. Webinaareissa hyppäät reaaliaikaiseen koulutukseen sieltä mistä haluat ja säästät matka-ajassa ja -kuluissa. Verkkokoulutuksia hyödynnät juuri silloin kuin sinulle parhaiten sopii. Tapahtumissa koet ainutlaatuisia ja arvokkaita hetkiä yhdessä toisten oikeusalan ammattilaisten kanssa, kehityt työssäsi ja verkostoidut. Tutustu monipuolisiin koulutuksiin ja tapahtumiimme!

Katso koulutukset tapahtumakalenterista
katso verkkokoulutukset tapahtumakalenterista
katso tapahtumat tapahtumakalenterista

Tulevia koulutuksiamme

Helsinki | 26.8.2021

Perunkirjoituksen keskeisiä kysymyksiä

Ketkä kutsutaan perunkirjoitukseen, miten varat ja velat kirjataan? Miten verottaja näkee perukirjan merkityksen verotuksessa? Testamentin merkitys? Myös etänä.

Helsinki | 9.9.2021

Rahanpesu ja rikosvastuu

Rahanpesun rikosoikeudelliseen sääntelyyn sisältyvät ajankohtaiset ongelmat. Myös etänä.

Helsinki | 21.9.2021

Whistleblowing-kanavan perustaminen ja käyttöönotto

Whistleblowing-laki velvoittaa yli 50 hlön yritykset perustamaan whistleblowing-kanavan v. 2021 lopussa. Valmennus tarjoaa asiasta käytännönläheistä lisätietoa.

Helsinki | 23.9.2021

Raksajuridiikkaa konkareille – Osa I Urakkasopimusoikeutta

Koulutussarjan Raksajuridiikkaa konkareille osa I – Urakkasopimusoikeutta. Myös etänä.

Helsinki | 23.9.2021-10.2.2022

Raksajuridiikkaa konkareille: Urakkasopimus-, kiinteistö ja prosessioikeutta asianajajille

Koulutussarjassa ja syvennät tietojasi rakennusriitojen aineellisesta sääntelystä sekä rakennusriitoihin liittyvistä menettelysäännöksistä. Myös etänä

Helsinki | 30.9.2021

Uskallatko ryhtyä pesänselvittäjäksi ja -jakajaksi?

Koulutuksessa saat perusvalmiuksia selviytyä pesänselvittäjän ja pesänjakajan tehtävissä. Myös etänä.

Kouluttautumisvelvollisuus takaa osaamisen kehittymisen

Jokainen asianajaja käyttää Suomessa vähintään 18 tuntia vuodessa itsensä ammatilliseen kehittämiseen, mitä ohjataan asianajajia velvoittavalla täydennyskouluttautumisohjeella. Näin varmistetaan viimeisin tieto alan kehityksestä ja toiminnan laatukriteereistä. Asianajajaliiton yhteydessä toimiva itsenäinen valvontalautakunta valvoo täydennyskouluttautumisvelvollisuuden täyttymistä lain edellyttämällä tavalla.

Täydennyskoulutukseksi luetaan oikeustieteellinen, muu asianajotoimintaan liittyvä ja ammattieettinen koulutus sekä ammattiin liittyvät kieliopinnot ja oikeustieteen alalla tapahtuva tutkimus-, opetus- tai julkaisutoiminta. Lisäksi myös oikeustieteellisten sekä lainvalmisteluun liittyvien lausuntojen laatiminen voidaan katsoa täydennyskoulutukseksi.

Katso asianajajien täydennyskouluttautumista koskevat ohjeet.

Kysy lisää

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta voit kysyä koulutusasiantuntija Salla Vainiolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta osoitteesta koulutus@asianajajaliitto.fi. Yhteistyökoulutuksista Asianajajaliiton kanssa voit tiedustella Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan opintosihteeri Jolita Murrolta, oik-taydennyskoulutus@utu.fi

Turvallisesti Asianajajaliiton koulutuksiin ja tapahtumiin

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

Käytämme koulutusilmoittautumisissa Eventilla-nimistä ilmoittautumisjärjestelmää. Kursseille ei voi ilmoittautua puhelimitse tai sähköpostilla. Muutokset tai peruutukset ilmoittautumisiin tulee tehdä vahvistussähköpostissa tulevan linkin kautta.

Lähikoulutuksiin ja webinaareihin osallistumisen voi peruuttaa viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Myöhemmin kuin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja myöhemmin kuin viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Verkkokoulutuksen ostamista ei voi perua eikä maksua palauteta.

Matkaseminaareissa viimeistään kolme viikkoa ennen matkaa tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja viikkoa ennen matkaa tai tätä myöhemmin tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan.