Koulutukset ja tapahtumat

Täydennä osaamistasi Asianajaja-akatemian koulutuksilla

Järjestämme monipuolista, edullista ja laadukasta ammatillista täydennyskoulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen muulle henkilöstölle. Ajantasaisen ja laaja-alaisen koulutusvalikoimamme avulla kehität taitojasi laaja-alaisesti alan vahvojen asiantuntijoiden ohjauksessa.

Valitse sinulle sopivin tapa opiskella

Monipuoliset koulutuksemme mahdollistavat opiskelun erilaisissa elämäntilanteissa ja vastaavat erilaisiin tarpeisiin. Valittavanasi on lähikoulutuksia, webinaareja, verkkokoulutuksia ja tapahtumia. Lähikoulutuksissa nautit kouluttajan läsnäolosta ja tarjoiluista paikan päällä. Webinaareissa hyppäät reaaliaikaiseen koulutukseen sieltä mistä haluat ja säästät matka-ajassa ja -kuluissa. Verkkokoulutuksia hyödynnät juuri silloin kuin sinulle parhaiten sopii. Tapahtumissa koet ainutlaatuisia ja arvokkaita hetkiä yhdessä toisten oikeusalan ammattilaisten kanssa, kehityt työssäsi ja verkostoidut. Tutustu monipuolisiin koulutuksiin ja tapahtumiimme!

Katso koulutukset tapahtumakalenterista
katso verkkokoulutukset tapahtumakalenterista
katso tapahtumat tapahtumakalenterista

Tulevia koulutuksiamme

Helsinki | 4.11.2021

Vapauteen kohdistuvat pakkokeinot

Koulutus tarjoaa puolustusasianajajalle monipuolisia työkaluja vapauteen kohdistuvien pakkokeinojen osalta. Myös etänä.

Helsinki | 11.11.2021

Asiamiehenä välimiesmenettelyssä

Tule kuulemaan välimiesinstituutin, asiamiehen ja välimiehen rooleista välimiesmenettelyssä. Käymme läpi myös todistelun välimiesmenettelyssä! Myös etänä.

Hämeenlinna | 19.11.2021

Oikeudenkäynneistä ja verotuksesta jäämistöasioissa 19.–20.11.2021

Tarjolla laaja kattaus jäämistöriitoihin monesta näkökulmasta sekä tuhti tietopaketti perintöverotuksesta ja perintöverosuunnittelusta!

Helsinki | 30.11.2021

Työoikeuden ajankohtaispäivä

Koulutuksessa kuulet KKO:n viimeaikaisista työoikeudellisista ennakkoratkaisuista sekä kilpailukieltosopimuksia koskevasta lakimuutoksesta. Myös etänä.

Helsinki | 8.12.2021

Raksajuridiikkaa konkareille: Osa II – Rakentamisen prosessioikeutta

Koulutussarjan Raksajuridiikkaa konkareille osa II – Rakentamisen prosessioikeutta. Myös etänä.

Helsinki | 10.2.2022

Raksajuridiikkaa konkareille: Osa III - Maankäyttöoikeutta

Koulutussarjan Raksajuridiikkaa konkareille osa III – Maankäyttöoikeutta. Myös etänä.

Kouluttautumisvelvollisuus takaa osaamisen kehittymisen

Jokainen asianajaja käyttää Suomessa vähintään 18 tuntia vuodessa itsensä ammatilliseen kehittämiseen, mitä ohjataan asianajajia velvoittavalla täydennyskouluttautumisohjeella. Näin varmistetaan viimeisin tieto alan kehityksestä ja toiminnan laatukriteereistä. Asianajajaliiton yhteydessä toimiva itsenäinen valvontalautakunta valvoo täydennyskouluttautumisvelvollisuuden täyttymistä lain edellyttämällä tavalla.

Täydennyskoulutukseksi luetaan oikeustieteellinen, muu asianajotoimintaan liittyvä ja ammattieettinen koulutus sekä ammattiin liittyvät kieliopinnot ja oikeustieteen alalla tapahtuva tutkimus-, opetus- tai julkaisutoiminta. Lisäksi myös oikeustieteellisten sekä lainvalmisteluun liittyvien lausuntojen laatiminen voidaan katsoa täydennyskoulutukseksi.

Katso asianajajien täydennyskouluttautumista koskevat ohjeet.

Kysy lisää

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta voit kysyä koulutusasiantuntija Salla Vainiolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta osoitteesta koulutus@asianajajaliitto.fi. Yhteistyökoulutuksista Asianajajaliiton kanssa voit tiedustella Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan opintosihteeri Jolita Murrolta, oik-taydennyskoulutus@utu.fi

Turvallisesti Asianajajaliiton koulutuksiin ja tapahtumiin

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

Käytämme koulutusilmoittautumisissa Eventilla-nimistä ilmoittautumisjärjestelmää. Kursseille ei voi ilmoittautua puhelimitse tai sähköpostilla. Muutokset tai peruutukset ilmoittautumisiin tulee tehdä vahvistussähköpostissa tulevan linkin kautta.

Lähikoulutuksiin ja webinaareihin osallistumisen voi peruuttaa viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Myöhemmin kuin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja myöhemmin kuin viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Verkkokoulutuksen ostamista ei voi perua eikä maksua palauteta.

Matkaseminaareissa viimeistään kolme viikkoa ennen matkaa tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja viikkoa ennen matkaa tai tätä myöhemmin tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan.