Helsinki Pride

Asianajajaliitto Helsinki Pride -yhteisön kumppanina

Ylpeydellä kumppanina

Asianajajaliitto edistää toiminnallaan kaikille kuuluvien perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista sekä puolustaa oikeusvaltioperiaatteita oikeusolojen kehittäjänä. Helsinki Priden kumppanina haluamme kiinnittää huomiota erityisesti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen perus- ja ihmisoikeuksien toteutumiseen, mutta myös muistuttaa yhdenvertaisuudesta lain edessä. Olemme toimineet Helsinki Pride -yhteisön kumppanina jo vuodesta 2021.

Maksuton asianajajapäivystys

Mietityttääkö esimerkiksi naimisiin meno ja siihen liittyvät oikeudelliset kysymykset? Haluaisitko teettää testamentin, mutta et tiedä, miten lähteä liikkeelle? Oletko joutunut rikoksen kohteeksi tai onko sinua syrjitty työelämässä?

Järjestämme erityisesti lhbtiq+-henkilöille suunnattua asianajajapäivystystä Helsinki Pride -tapahtuman yhteydessä sekä Asianajajaliiton tiloissa. Päivystyksessä saa maksutonta neuvontaa kaikissa oikeudellisissa asioissa. Tiedotamme päivystysajoista Asianajajapäivystyskalenterissamme.

Verkkokoulutus monimuotoisten perheiden juridiikasta

Millaisia erilaisia juridisia ratkaisuja ja keinoja on käytettävänä perheellä, jossa on useita vanhempia ja eri vanhempien lapsia? Asianajajille ja asianajotoimistojen henkilökunnalle suunnatussa koulutuksessa saat välineitä asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseen tarjotaksesi kokonaisvaltaisia ratkaisuja asiakkaan erilaiset perhesuhteet huomioiden. Kouluttajina ovat asianajajat Hanna Rahikka ja Marja Välilä sekä asiantuntija, psykoterapian maisteri Kaisa Niittynen Sateenkaariperheet ry:stä.

Katso lisätietoa koulutuksesta