Pride

Asianajajaliitto on Priden platinakumppani 2021

Helsinki Pride -viikkoa vietetään jälleen 28.6–4.7.2021. Tänä vuonna olemme tapahtuman platinakumppani. Priden kunniaksi myös nostamme viestintäkanavissamme esiin erilaisia yhdenvertaisuuteen liittyviä sisältöjä, joita linkitämme tälle sivulle. Seuraa viestintäämme!

Ylpeydellä kumppanina

Helsinki Pride Platinum Partner -logoAsianajajaliitto edistää toiminnallaan kaikille kuuluvien perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista sekä puolustaa oikeusvaltioperiaatteita oikeusolojen kehittäjänä. Helsinki Priden platinakumppanina haluamme kiinnittää huomiota erityisesti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen perus- ja ihmisoikeuksien toteutumiseen, mutta myös muistuttaa yhdenvertaisuudesta lain edessä. Lue lisää tiedotteestamme.

Asianajajien uusi yhdenvertaisuustyöryhmä tukemaan Helsinki Pridea

Uutena Helsinki Priden platinakumppanina Asianajajaliitto haluaa puolustaa erityisesti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista. Tähän tarkoitukseen Asianajajaliitto perusti uuden yhdenvertaisuustyöryhmän tukemaan Helsinki Pridea oikeudellisissa kysymyksissä.

Yhdenvertaisuustyöryhmän tehtävä on olla auttamassa Helsinki Pridea erityisesti vähemmistöjen yleisissä perus- ja ihmisoikeuskysymyksissä mutta myös oikeuspoliittisessa toiminnassa. Asianajajaliiton aloite työryhmän perustamiseksi sai jäsentensä piirissä innostuneen vastaanoton: seitsemän asianajajan oikeusnyrkki saatiin kokoon parissa päivässä. Työryhmä on samalla osa Pride in Progress -kampanjaa

Miksi keihäsmies heiluttaa sateenkaarilippua?

Asianajajaliiton pääsihteeri Niko Jakobsson kertoo bloggauksessaan, että tuemme Helsinki Pridea, koska asianajajien tehtävä on puolustaa perusoikeuksia ja turvata oikeudelliset palvelut jokaiselle. ”Kysymys on seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien ihmisten yhdenvertaisuudesta, mutta myös huomion kiinnittämisestä diversiteettiin ja inklusiivisuuteen.” Lue Nikon koko bloggaus.

Verkkokoulutus monimuotoisten perheiden juridiikasta nyt etuhinnalla

Millaisia erilaisia juridisia ratkaisuja ja keinoja on käytettävänä perheellä, jossa on useita vanhempia ja eri vanhempien lapsia? Koulutuksessa saat välineitä asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseen tarjotaksesi kokonaisvaltaisia ratkaisuja asiakkaan erilaiset perhesuhteet huomioiden. Kouluttajina ovat asianajajat Hanna Rahikka ja Marja Välilä sekä asiantuntija, psykoterapian maisteri Kaisa Niittynen Sateenkaariperheet ry:stä.

Tämän verkkokoulutuksen saat nyt kesäkampanjahintaan 105,00 € (normaali hinta 210,00 €). Kampanjahinnan saat käyttöösi alennuskoodilla KESÄ50. Tarjous on voimassa heinäkuun 2021 loppuun asti. Kesätarjouksen aikana hankkimasi verkkokoulutus on avoinna joulukuun 2021 loppuun asti. Koulutus ja etuhinta on tarkoitettu Asianajajaliiton jäsenille ja asianajotoimistojen henkilökunnalle.

Monimuotoisten perheiden juridiikka -verkkokoulutus

Katso myös painavaa asiaa blogissamme

Oikeustieteen ylioppilas Vee Tirinen ruotii blogikirjoituksessaan translain kasvavia muutospaineita. Bloggaus on julkaistu 2020, ja asia on edelleen ajankohtainen.

#helsinkipride #helsinkipride2021 #asianajajaliittopride