Työpaikat

Asianajajaliiton avoimet työpaikat

Suomen Asianajajaliitto on julkisoikeudellinen yhteisö, joka hyväksyy uudet asianajajat ja valvoo heidän ammatillista toimintaansa. Vain jäsenemme saavat käyttää nimikettä asianajaja. Toimintamme perustuu asianajajalakiin, ja Asianajajaliitolla on Suomessa myös vahva oikeuspoliittinen vaikuttajarooli. Suomessa asianajajia on kaikkiaan noin 2 200.

Etsimme Asianajajaliittoon osaavaa

juristia

vastaamaan asianajajien sääntelyä, Asianajajaliiton yleisvalvontaa, toimistotarkastuksia ja rahanpesun estämistä koskevista tehtävistä vakinaiseen työsuhteeseen Helsingin ydinkeskustaan Kamppiin.

Tähän mielenkiintoiseen tehtävään kuuluvat muun muassa rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä koskevat tehtävät, asianajotoimistojen tarkastukset, asianajajien ohjeistaminen ja kouluttaminen sekä mahdollisesti myös tietosuojakysymykset – asiantuntemuksestasi ja osaamisestasi riippuen.

Pääset visioimaan ja kehittämään mutta myös kädet savessa toteuttamaan Asianajajaliiton keskeisimpiä lakisääteisiä tehtäviä. Asianajajaliitossa me sääntelemme asianajoalaa, valvomme asianajajia sekä edistämme asianajopalveluiden laatua, koulutamme ja tuemme asianajajia sekä osallistumme aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen.

Edellytämme sinulta vähintään muutaman vuoden työkokemusta juristin tehtävistä, erinomaisia vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja, vahvaa suullista ja kirjallista ilmaisua sekä esiintymiskykyä. Toivomme, että sinulla on rahanpesulainsäädännön tuntemusta, kokemusta asianajotehtävistä tai -alalta sekä takana suoritettu tuomioistuinharjoittelu. On erityisen hienoa, jos puhut sujuvaa ruotsia ja englantia.

Tehtävä edellyttää matkustamista Suomessa.

Toimimme mielenkiintoisella toimialalla vakavaraisessa organisaatiossa. Tarjoamme sinulle monipuolisen tehtäväkentän, hyvät työsuhde-edut sekä työpaikan mukavassa ja vuorovaikutteisessa työyhteisössä.

Kiinnostuitko?
Lähetä hakemuksesi vaikka heti, kuitenkin viimeistään 31.7.2022 sähköpostitse osoitteeseen milla.toivonen@asianajajaliitto.fi. Laitathan mukaan myös palkkatoiveesi. Otsikoi viesti: ”juristi”.

Lisätietoja tehtävästä antaa pääsihteeri Niko Jakobsson, niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi tai p. 050 341 4593. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, ja paikka voidaan täyttää jo ennen hakuajan päättymistä.