Työpaikat

Asianajajaliiton avoimet työpaikat

Suomen Asianajajaliitto on julkisoikeudellinen yhteisö, joka hyväksyy uudet asianajajat ja valvoo heidän ammatillista toimintaansa. Vain jäsenemme saavat käyttää nimikettä asianajaja. Toimintamme perustuu asianajajalakiin, ja Asianajajaliitolla on Suomessa myös vahva oikeuspoliittinen vaikuttajarooli. Suomessa asianajajia on kaikkiaan noin 2 200.

Nyt etsimme Asianajajaliittoon näkemyksellistä juristia, jolla on aitoa kiinnostusta yhteiskunnalliseen kehittämiseen oikeuspolitiikan keinoin. Oletko sinä juristi, joka palat halusta päästä konkreettisesti vaikuttamaan lainsäädäntöhankkeisiin? Onko sinulla myös visioita sekä käytännön tarmoa niiden edistämiseen?

Siinä tapauksessa saatat olla etsimämme

OIKEUSPOLIITTINEN JURISTI

vakinaiseen työsuhteeseen tiloihimme Helsingin ydinkeskustaan Kamppiin.

Tehtäviisi kuuluu liiton lainsäädäntöhankkeisiin liittyvän lausuntotoiminnan koordinointi yhteistyössä liiton asiantuntijaryhmien ja muissa Asianajajaliiton luottamustehtävissä toimivien asianajajien kanssa. Vastaat myös käytännön tasolla liiton oikeusturvaohjelman seurannasta sekä sen päivittämisestä. Teet myös tunnetuksi liiton oikeuspoliittista työtä ja sen tuloksia yhteistyössä liiton viestinnän kanssa. Pääset tässä mielenkiintoisessa tehtävässä seuraamaan kansainvälistä asianajajakuntaa koskevaa kehitystä ja osallistumaan Suomen näkökulmien esittämiseen myös näissä yhteyksissä.

Edellytämme vähintään muutaman vuoden kokemusta juristin työstä. Olet sujuvasanainen esiintyjä ja tarkka kirjoittaja niin suomeksi kuin englanniksi. Sinulla on erinomaiset sosiaaliset valmiudet ja kyky verkostoitua. Olet yhteistyötaitoinen ja joustava etkä kaihda myöskään rutiinitöitä. Sinulla on palava halu kehittää ja kehittyä. Olet järjestelmällinen ja oma-aloitteinen sekä valmis tekemään myös ruohonjuuritason vaikuttamista.

Toimimme mielenkiintoisella toimialalla vakavaraisessa organisaatiossa. Tarjoamme sinulle monipuolisen tehtäväkentän, hyvät työsuhde-edut sekä työpaikan mukavassa ja vuorovaikutteisessa työyhteisössä.

Kiinnostuitko?

Lähetä hakemuksesi vaikka heti, mutta kuitenkin viimeistään 12.9.2021 sähköpostitse osoitteeseen milla.toivonen@asianajajaliitto.fi. Laitathan mukaan myös palkkatoiveesi. Otsikoi viesti ” Oikeuspoliittinen juristi”.

Lisätietoja tehtävästä antaa pääsihteeri Niko Jakobsson, niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi tai p. 050 341 4593. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, ja paikka voidaan täyttää jo ennen hakuajan päättymistä.

*********************

Nyt etsimme Asianajajaliittoon osaavaa

JURISTIA

vastaamaan asianajajien sääntelyä, Asianajajaliiton yleisvalvontaa, toimistotarkastuksia ja rahanpesun estämistä koskevista tehtävistä vakinaiseen työsuhteeseen Helsingin ydinkeskustaan Kamppiin.

Tähän uuteen mielenkiintoiseen tehtävään kuuluvat muun muassa jäsentemme (asianajajien) ohjeistaminen ja kouluttaminen, asianajotoimistojen tarkastukset, rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä koskevat tehtävät sekä mahdollisesti myös erilaiset tietosuojakysymykset – asiantuntemuksestasi ja osaamisestasi riippuen.

Pääset visioimaan ja kehittämään mutta myös kädet savessa toteuttamaan Asianajajaliiton keskeisimpiä lakisääteisiä tehtäviä. Asianajajaliitossa me sääntelemme asianajoalaa, valvomme asianajajia sekä edistämme asianajopalveluiden laatua, koulutamme ja tuemme asianajajia sekä osallistumme aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen.

Toimit yhteistyössä Asianajajaliiton muiden juristien kanssa muun muassa jäsenasioissa ja oikeuspoliittisissa asioissa.

Edellytämme sinulta vähintään muutaman vuoden työkokemusta lakimiestehtävistä, erinomaisia vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja, vahvaa suullista ja kirjallista ilmaisua sekä esiintymiskykyä. Toivomme, että sinulla on myös kokemusta asianajotehtävistä tai -alalta, rahanpesu- ja tietosuojalainsäädännön tuntemusta sekä takana suoritettu tuomioistuinharjoittelu. On erityisen hienoa, jos puhut sujuvaa ruotsia ja englantia.

Tehtävä edellyttää matkustamista Suomessa.

Kiinnostuitko?

Lähetä hakemuksesi vaikka heti, kuitenkin viimeistään 12.9.2021 sähköpostitse osoitteeseen milla.toivonen@asianajajaliitto.fi. Laitathan mukaan myös palkkatoiveesi. Otsikoi viesti: ”Juristi”.

*********************

Defensor Legis on Suomen Asianajajaliiton julkaisema oikeustieteellinen aikakauskirja. Julkaisu on ilmestynyt vuodesta 1920 ja on siten Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu. Defensor Legis ilmestyy neljä kertaa vuodessa sekä sähköisenä että painettuna julkaisuna. Lehti on tarkoitettu asianajajakunnalle, mutta tämän lisäksi lukijakunnasta puolet on muita kuin asianajajia.

Haemme Defensor Legis -julkaisulle

PÄÄTOIMITTAJAA

lehden nykyisen pitkäaikaisen päätoimittajan jäädessä pois keskittyen asianajotehtäviinsä. Tarkoituksena on, että uusi päätoimittaja vastaisi sisällöistä vuoden 2022 alusta lukien ja tehtävä alkaisi siten sopimuksen mukaan marras–joulukuussa 2021.

Toivomme hakijalta oikeustieteellisen tutkinnon lisäksi asianajotaustaa ja mahdollista aikaisempaa kokemusta oikeustieteellisistä tai muista tieteellisistä julkaisuista. Tehtävä on sivutoiminen.

Tiedustelut tehtävästä pääsihteeri Niko Jakobsson, puh. 050 341 4593, niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi

Tehtävästä kiinnostuneita pyydetään toimittamaan vapaamuotoinen hakemus HR- ja hallintoasiantuntija Milla Toivoselle, milla.toivonen@asianajajaliitto.fi, viimeistään 31.8.2021.