Logot

Suomen Asianajajaliiton logo on syksystä 2024 lähtien vain Asianajajaliiton oman viestinnän käytössä. Logo uudistuu kokonaan 2025.

Asianajotoimistojen käytössä on Asianajaja-yhteisömerkki. Merkin käytöstä kerrotaan tarkemmin alla.

Suomen Asianajajaliiton logo

Suomen Asianajajaliitto käyttää omassa viestinnässään Suomen Asianajajaliitto -logoa.

Mikäli tarvitset Asianajajaliiton logoa johonkin käyttötarkoitukseen, ole yhteydessä viestinta@asianajajaliitto.fi.

Asianajaja-yhteisömerkki

Asianajotoimistot voivat käyttää omassa viestinnässään Asianajaja-yhteisömerkkiä niin sanottuna laatuleimana kertomaan asianajajuudesta.

Tiedostot

Ohjeita

Asianajaja-yhteisömerkin käyttö on sallittu asianajajan ja hänen edustamansa toimiston asianajotoiminnassa käytettävissä käyntikorteissa, kirje- ja muissa lomakkeissa, verkkosivuilla sekä asianajajan tai asianajotoimiston ilmoituksissa ja muussa asianajotoimintaan liittyvässä tiedottamisessa.

Asianajotoimisto ei voi käyttää Asianajaja-yhteisömerkkiä niin, että se on mahdollista sekoittaa asianajotoimiston omaan logoon. Yhteisömerkkiä on käytettävä materiaaleissa toissijaisesti niin sanottuna laatuleimana. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Asianajaja-yhteisömerkki ei saa olla toimiston viestintämateriaaleissa ensisijaisessa asemassa vaan alisteisessa asemassa esimerkiksi asianajotoimiston omaan logoon tai tekstiin nähden.

Esimerkkejä käytöstä

Oheisesta pdf-dokumentista löydät yhteisömerkin käyttöesimerkkejä esimerkiksi nettisivuilla, kirjepohjissa ja -kuoressa sekä ikkunateippauksessa. Dokumentin voi välittää eteenpäin esimerkiksi graafisille suunnittelijoille.

Esimerkkejä Asianajaja-yhteisömerkin käytöstä (pdf)

Päivitä toimistosi viestintämateriaalit

Asianajotoimistot ovat voineet käyttää Asianajajaliiton logoa omassa viestinnässään syksyyn 2024 asti. Koska Asianajajaliiton logo muuttuu 2025, asianajotoimistojen tulee lopettaa käyttämästä Asianajajaliiton logoa mahdollisimman nopeasti, mutta vähintään:

• Digitaalinen aineisto (esim. nettisivut, somekanavat)*: Siirtymäaika 1 vuosi, päivitettävä viimeistään 31.12.2025.
  • Painettu aineisto (esim. kirjelomakkeet ja -kuoret, käyntikortit, tarrat, kyltit, ikkunateippaukset)*: Siirtymäaika 2 vuotta, päivitettävä viimeistään 31.12.2026.

* Poikkeuksena kaikki tästä lukien tilattava uusi materiaali: päivitettävä tilauksen yhteydessä.

Asianajaja-yhteisömerkkitarrat

Vieläkö käytät perinteisiä kirjeensulkijamerkkejä?

Tarrat Asianajaja-yhteisömerkillä, hinta 30 euroa / 350 tarraa.

Tilaukset: info@asianajajaliitto.fi, puh. (09) 6866 120.

Lisätietoa logoista

viestinta@asianajajaliitto.fi