10.1.2024

Uusi vuosi, uudet koulutukset

Vuoden ensimmäiset päivät ja viikot ovat antoisaa aikaa miettiä tulevan vuoden suunnitelmia ja tavoitteita. Miltä työvuosi näyttää, mitä vapaa-ajantoiveita minulla on tälle vuodelle, ja mitä uutta haluan oppia?

Tämän vuoden koulutuskalenteria on suunniteltu meillä Asianajajaliiton toimistossa ja koulutusvaliokunnassa jo pitkään, viime kesästä lähtien. Asianajajaliiton valiokuntien tehtävänä on seurata, ehdottaa ja valmistella asianajotoiminnan ja oikeusolojen kehittämiseen liittyviä asioita. Yksi näistä valiokunnista on koulutusvaliokunta, jonka vastuulla on asianajajien kouluttautumisen kehittäminen.

Kausikortti tarjoaa rajattomat mahdollisuudet

Koulutusten aiheet ja sisällöt ovat tänäkin vuonna täyttä timanttia, ja olemme lisäksi halunneet panostaa erityisesti koulutusten saavutettavuuteen ja osallistumisen helppouteen. Lanseerasimme jo viime syksynä koulutuksen kausikortit, joiden myötä koulutuksiin on voinut osallistua entistäkin helpommin ja kustannustehokkaammin. Tänä vuonna kausikortit ovat saatavilla ensimmäistä kertaa koko vuodelle, ja niitä on tarjolla kolmessa eri laajuudessa – Superkortin, Livekortin ja Verkkokortin muodossa.

Asianajotoimistojen koko henkilökunta on tervetulleita koulutuksiimme, ja siksi olemme myös halunneet tarjota henkilökohtaisten kausikorttien vaihtoehdoksi Toimistokorttia aina yhden hengen toimistoista useamman sadan hengen toimistoihin. Toimistokortilla asianajotoimiston koko henkilökunta voi osallistua vuoden aikana rajattomasti kaikkiin koulutuksiimme.

Etäkouluttautuminen on joustavaa

Ajasta ja paikasta riippumaton koulutus on kasvattanut viime vuosina suosiotaan ja meilläkin on lähes poikkeuksetta kaikkiin koulutuksiin etäosallistumismahdollisuus. Olemme myös panostaneet verkkokoulutusalustaan, jonka koulutustarjonnassa joustavuus on merkittävä etu työelämän aikataulujen vaihdellessa runsaastikin vuoden kuluessa. Kaikista etämahdollisuuksista huolimatta toivotamme osallistujat aina myös tervetulleiksi koulutuksiin paikan päälle toimistollemme Mikonkadulle.

Nyt on hyvä aika tutustua kausikorttiin ja merkata kalenteriin vuoden ensimmäiset koulutukset. Antoisaa ja oppimisentäyteistä alkanutta vuotta!

Liisa Laitinen

Johtaja, viestintä ja koulutus, Asianajajaliitto