Maksuton ja avoin Prosessioikeusyhdistyksen seminaari todistelun rajoituksista

23.8.2023 | Oikeusuutiset

Suomen Prosessioikeusyhdistys ry. järjestää maanantaina 18.9.2023 seminaarin aiheesta ”Todistelu ja sen rajoitukset oikeudenkäynnissä”. Kaikille avoin ja maksuton seminaari pidetään aikaisempien vuosien tapaan Helsingin käräjäoikeuden auditoriossa (ns. sininen kuutio), ja sitä on mahdollista seurata auditoriossa ja Skypen välityksellä.

Seminaariin ovat lupautuneet puhujiksi OTT Jurkka Jämsä, OTT Timo Saranpää sekä väitöskirjatutkijat Anna-Stiina Tarkka, Tuomas Ikonen ja Niina Kallio-Nordlund. Tilaisuuden ohjelma on seuraava:

• Klo 13.00–13.15: Tilaisuuden avaus ja tervetulotoivotukset (Helsingin käräjäoikeuden laamanni Sirpa Pakkala ja yhdistyksen edustaja)
  • Klo 13.15–15.00: Alustukset
  • Klo 15.00–15.30: Tauko (käräjäoikeuden kahvitarjoilu)
  • Klo 15.30–16.55: Paneelikeskustelu (alustajat, moderaattorina professori Mikko Vuorenpää)
  • Klo 16.55–17.00: Tilaisuuden päätös ja tulevaisuuden näkymiä.

Tilaisuuteen henkilökohtaisesti osallistuvia ja sellaisia henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita seuraamaan tilaisuutta Skypen välityksellä, pyydetään ilmoittautumaan tilaisuuteen yhdistyksen verkkosivuilla olevan lomakkeen kautta (https://www.prosessioikeus.fi/tilaisuudet/). Henkilökohtaista läsnäoloa koskevat ilmoittautumiset ovat sitovia, ja henkilökohtaista läsnäoloa harkitsevien pyydetään ennen ilmoittautumista ottamaan huomioon tämä seikka ja se, että poisjäänti vie mahdollisesti paikan joltakulta toiselta. Ilmoittautumisen määräaika on keskiviikko 13. syyskuuta, ja siinä pyydetään ilmoittamaan seuraavat seikat:

• Haluaako henkilö osallistua tilaisuuteen henkilökohtaisesti vai Skypen välityksellä
  • Jos henkilökohtainen osallistuminen ei onnistu, onko henkilö joka tapauksessa kiinnostunut seuraamaan tilaisuutta Skypen välityksellä
  • Sähköpostiosoite, johon tilaisuuden Skype-linkki voidaan toimittaa.

Auditorion rajallisesta paikkamäärästä osa on varattu prosessioikeusyhdistyksen jäsenille ja Helsingin käräjäoikeuden henkilökunnalle. Niille, jotka pääsevät seuraamaan tilaisuutta auditorioon henkilökohtaisesti, ilmoitetaan asiasta erikseen viimeistään perjantaina 15. syyskuuta. Tilaisuuden Skype-kutsut toimitetaan myöhemmin.

Prosessioikeusyhdistyksen sivuille

Prosessioikeusblogi