9.11.2022

Asianajajapäivää ja muita tapahtumia kohti

Asianajajaliiton vuoden päätapahtuma, Asianajajapäivä, järjestetään jälleen 27.1.2023. Olemme jo erittäin lähellä sitä hetkeä, kun voimme julkistaa ohjelman ja avata ilmoittautumisen. Vielä täytyy kuitenkin malttaa vähän. Tällä haavaa teemme viimeisiä puhujabuukkauksia, valitsemme iltaohjelman esiintyjiä ja teemme tiivistä yhteistyötä tapahtumapaikan ja teknisen yhteistyökumppanimme kanssa kaikista niistä tuhansista yksityiskohdista, joita näin ison tapahtuman onnistunut järjestäminen vaatii.

Koordinoin tapahtumajärjestelyjä kollegani Samulin kanssa ja sain hypätä tehtävässä suoraan syvään päätyyn, sillä aloitin työt Asianajajaliiton koulutus- ja tapahtumakoordinaattorina vasta kuukausi sitten.

Tapahtumapaikka Kalastajatorppa on minulle entuudestaan hyvin tuttu ja siitä onkin ollut hyötyä. Olemme vierailleet Torpalla jo useaan otteeseen, käyden läpi yksityiskohtia niin paikan henkilökunnan kuin teknisen yhteistyökumppanimme Sound Enginen kanssa. Minut yllätti, kuinka paljon pieniä yksityiskohtia ja muuttuvia tekijöitä tämän mittakaavan tapahtuman järjestämisessä täytyy huomioida. On kuitenkin ollut ilo huomata miten asiantuntevia ja innostavia yhteistyökumppaneita meillä on!

Vaikka alku on ollut vauhdikas, tehtäväni on vaikuttanut erittäin mielenkiintoiselta ja olen saanut lämpimän vastaanoton työkavereilta ja luottamustehtävissämme toimivilta asianajajilta. Olen aina nauttinut erilaisten tilaisuuksien järjestämisestä ja ideoinnista. Viimeisimmäksi toimin pienessä mainostoimistossa, mutta minulla on pitkä työhistoria tapahtumakoordinaattorina toimimisesta kansainvälisessä hotelliketjussa.

Järjestämme Asianajajaliitossa paljon erilaisia tapahtumia, joista nyt marraskuussa pidetään liiton asiantuntijaryhmissä ja valiokunnissa toimiville suunnattu Asianajajaliittopäivä, jossa teemana on oikeuspoliittinen vaikuttaminen. Kutsu tilaisuuteen on lähetetty, vielä ehdit ilmoittautua!

Muita tulevia tapahtumia, jotka näkyvät työpöydälläni, ovat muun muassa Kansainvälisen Asianajajaliiton IBAn toukokuussa Helsingissä järjestämän vuosikokouksen iltatilaisuudet, valtuuskunnan kokoukset, klubit, Nuorten Päivä sekä monet muut pienemmät tapahtumat ja koulutukset.

Tapahtumatarjontaa on siis runsaasti ja minun puoleeni saa aina kääntyä niihin liittyen. Autan mielelläni.

Pääsimme juuri muuttamaan uusiin upeisiin toimitiloihimme ja on ollut mukava nähdä kaikki kollegat kasvotusten. Tulemme tulevaisuudessa järjestämään suurimman osan tilaisuuksista sekä koulutuksista Asianajajaliiton omissa uusissa kokous- ja koulutustiloissa. Tilat kaipaavat tässä vaiheessa enää pientä testausta ja uusien prosessien luomista – olen iloinen, että saamme tuotettua niissä laadukkaita ja teknisesti toimivia koulutuksia niin lähi- kuin etäosallistujille. Toivottavasti näemme tapahtumissa!

Annastiina Helander

Asianajajaliiton koulutus- ja tapahtumakoordinaattori