Sovittelun supersyksy

Asianajaja – nyt kannattaa hyödyntää kollegoiden tarjoamaa maksutonta sovittelua!

Riitojen ratkaisu oikeudessa voi kestää pahimmillaan vuosia, ja koronapandemia on pahentanut entisestään ruuhkia. Asianajajasovittelu on nopea, tehokas ja edullinen vaihtoehto riidanratkaisuun. Koska menettely on ei-julkinen, se on erityisen hyödyllinen liike-elämän riitojen ratkaisuun.

Sovittelun supersyksy -kampanjassa lähes 80 Asianajajaliiton sovittelijakoulutuksen saanutta asianajajaa on sitoutunut tarjoamaan riidan osapuolille ilmaisen sovittelun 1.10.-31.12.2021. Kampanjan sovittelut sisältävät yhden päivän valmistelua ja yhden päivän sovittelua, elleivät asianosaiset toisin sovi.

Sovittelu koskee kaikkia riita-asioita, pois lukien perhe- ja huoltajuusriidat. Riidan osapuolten asianajajat pyytävät sovittelua tällä lomakkeella. Sovitteluvaliokunta osoittaa riitaan sopivan sovittelijan.

Sovittelua tarvitseville

• Kampanjassa voidaan sovitella niin yritysten kuin yksityishenkilöiden välisiä riitoja. Perhe- ja huoltajuusriidat on rajattu kampanjan ulkopuolelle – tuomioistuimilla on niihin vakiintunut menettely.
  • Vähintään riidan toisella osapuolella tulee olla oma asianajaja. Riidan osapuolen asianajaja ehdottaa asiakkaalleen, että riidan luonteen vuoksi juttu voidaan esittää soviteltavaksi Sovittelun supersyksy -kampanjaan. Myös asiakas voi ehdottaa asianajajalle riitaa kampanjaan.
  • Kampanja sisältää yhden päivän valmistelua ja yhden päivän sovittelua, ellei sovittelija toisin sovi osapuolten kanssa.
  • Riidan osapuolen asianajaja/asianajajat pyytävät sovittelua sovitteluvaliokunnalta täyttämällä tämän lomakkeen.
  • Sovitteluvaliokunta vastaa, otetaanko juttu sovitteluun vai ei.
  • Sovittelijaa sitoo asianajajan vaitiolovelvollisuus. Sovittelija on velvollinen pitämään omana tietonaan kaiken, minkä hän on sovittelun johdosta saanut tietää osapuolista ja näiden oloista.

Kampanjassa mukana oleville asianajajille

Kiitos, että olet mukana tarjoamassa omaa osaamistasi sovittelua tarvitseville osapuolille! Kampanjassa saat käyttöösi sovittelulautakunnan valmisteleman infopaketin sekä pääset kartuttamaan käytännön kokemustasi sovittelemisesta.

Kerro myös somekanavissasi ja nettisivuillasi olevasi mukana kampanjassa, jotta tieto kampanjasta leviää kollegoille.

Kampanjan materiaaleja asianajajille

Kuva aukeaa klikkaamalla uuteen ikkunaan ja pääset tallentamaan sen koneellesi hiiren oikeanpuoleisella painikkeella.

Somekuvat ja esimerkkipostaus

Esimerkkipostaus:

Olen mukana @asianajajat #sovittelunsupersyksy-kampanjassa! Sovittelen siis maksutta tänä syksynä. Sovittelu on nopea ja tehokas vaihtoehto riidanratkaisuun. Asianajajakollegat, nyt kannattaa hyödyntää tämä kampanjan mahdollisuus ilmaiseen sovitteluun. Lue lisää: https://asianajajaliitto.fi/sovittelun-supersyksy

(Voit muokata tekstiä omaan suuhusi sopivaksi ja käyttää tekstiä elävöittäviä emojeita sekä alla olevia kuvia. Muista kuitenkin merkitä julkaisuun Asianajajaliitto (@asianajajat) ja käyttää tunnistetta #sovittelunsupersyksy, niin saamme tiedon postauksestasi ja voimme jakaa niitä matkan varrella.)

Instagram (feed ja story):

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana instagram feed kuva

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana instagram story kuva

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana Facebook-kuva

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana linkedin-kuva

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana twitter-kuva

Verkkosivubannerit

500×500 px:

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana 500px kertaa 500px verkkosivubanneri

520×250 px:

Sovittelun supersyksy -kampanjan olen mukana  520px kertaa 250px verkkosivubanneri

920×250 px: