Osallistumme Earth Houriin 27.3.2021

22.3.2021 | Tiedotteet

Asianajajaliitto on aloittanut Green Office -ympäristöohjelman luomisen ja osana sitä työtä osallistuu tänä vuonna ensimmäistä kertaa WWF:n Earth Hour -tapahtumaan. Earth Hour on maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma, jossa jokainen voi puolustaa luontoa ja ilmastoa.

Tapahtuman aikana sammutetaan turhat valot. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä.

Asianajajaliiton toimiston valot ovat tapahtuman aikana sammutettu ja myös henkilöstömme osallistuu tapahtumaan kotoa käsin. Kannustamme sinuakin näyttämään valomerkin yhteisen planeettamme puolesta 27.3.2021 kello 20.30–21.30!

Earth Hour ja ekotsempparin vinkki pääsiäiseen

Asianajajaliiton toimiston ekotsemppari Helkan vinkit kevään tapahtumien Earth Hourin ja pääsiäisen viettoon:

“Lauantaina 27.3.2021 kello 20.30–21.30 vietetään maailmanlaajuista – ja vieläpä maailman suurinta ympäristötapahtumaa Earth Houria. Kyseessä on symbolinen ele yhteisen planeettamme puolesta. Tähän ilmastotapahtumaan voi osallistua koronaturvallisesti kotoa käsin kukin haluamallaan tavalla. Minäkin osallistun tapahtumaan sammuttamalla valot ja elektroniikkalaitteet, sekä nauttimalla herkullista kasvisruokaa. Ideoita Earth Hourin viettoon niin kotona kuin työpaikallakin löytyy WWF:n internetsivuilta. Sivuilta löytyy myös Earth Hour -reseptejä, joiden pelkkä selaaminen saa jo veden kielelle!

Vinkki pääsiäiseen

Voit välttyä turhalta muovijätteeltä kiinnittämällä huomiota pääsiäismunien sisältöön. Tarvitsetko välttämättä muovileluja sisältäviä suklaaherkkuja, vai piilottaisiko pääsiäispupu munia, joiden sisältä löytyy esimerkiksi suklaarakeita? Muistathan, että pääsiäismunien alumiinia sisältävät kääreet kuuluvat metallinkeräykseen.

Ekotsemppari toivottaa ekologista pääsiäistä!”