Image for Martina Kronström Asianajajaliiton media-asianajajaksi

Martina Kronström Asianajajaliiton media-asianajajaksi

26.2.2024 | Tiedotteet

Asianajaja Martina Kronström on nimitetty Asianajajaliiton uudeksi media-asianajajaksi. Media-asianajajien tehtävänä on avata erityisesti toimittajille ja sitä kautta suurelle yleisölle yleisimpiä oikeudenhoitoon, avustamiseen ja riidanratkaisuun liittyviä kysymyksiä. Toiminnallaan media-asianajajat myös lisäävät tietoa asianajajakunnan roolista suomalaisessa oikeusjärjestelmässä.

– Odotan innolla mahdollisuutta edistää avointa keskustelua oikeudellisista kysymyksistä sekä parantaa tietoisuutta asianajajien työstä ja sen tärkeydestä oikeudenhoidossa ja sitä kautta koko yhteiskunnassa. Olisi hienoa tätä kautta myös pystyä edistämään muun muassa asiakkaiden kielellisiä oikeuksia sekä tuomioistuinten ja asianajajien yhteistyötä tehokkaampien ja sujuvampien prosessien löytämiseksi.

Kronström on toiminut asianajajana vuodesta 2009 ja hän on erikoistunut työssään riita- ja rikosasioiden hoitamiseen, erityisesti johdon vastuuseen, työ- ja sopimusoikeuteen sekä talous- ja arvopaperimarkkinarikoksiin liittyviin asioihin. Hän on tullut tunnetuksi myös sananvapaus- ja vainoamisrikoksiin liittyvien asioiden asiantuntijana.

Muina Asianajajaliiton media-asianajajina jatkavat Jussi Sarvikivi ja Marja Välilä. Media-asianajajatoiminta käynnistettiin vuonna 2020, sillä oikeudenhoitoa avaavalle yleistajuiselle viestinnälle oli selkeä tilaus. Media-asianajajat ovat olleet suosittuja kommentoijia mediassa myös monien ajankohtaisten oikeudenkäyntien osalta. Media-asianajajatoiminta otti käynnistyessään mallia mediatuomaritoiminnasta, jonka avulla on luotu uudenlaisia siltoja suuren yleisön ja tuomioistuinten välille.

Lisätietoja:
Asianajaja Martina Kronström, puh +358 40 703 2325, martina.kronstrom@properta.fi
Asianajaja Jussi Sarvikivi, +358 40 560 8179, jussi.sarvikivi@reims.fi
Asianajaja Marja Välilä, puh.+358 40 718 1556, marja.valila@legallounge.fi
Viestintäjohtaja Liisa Laitinen, Suomen Asianajajaliitto, puh. +358 44 333 0512, liisa.laitinen@asianajajaliitto.fi

Lue myös Martina Kronströmin tuore kolumni 1/2024 Advokaatissa: Hyppää junaan ja sano kyllä sekä aiempi haastattelu Maalittajien tähtäimessä.