Asianajajaliitto hakee johtajaa vastaamaan viestinnästä ja koulutuksesta

2.6.2023 | Tiedotteet

Suomen Asianajajaliitto on julkisoikeudellinen yhteisö, joka hyväksyy uudet asianajajat, järjestää jäsenilleen koulutusta sekä toimii myös valvojana. Toimintamme perustuu asianajajalakiin ja meillä on vahva oikeuspoliittinen vaikuttajarooli. Työllistämme noin 25 asiantuntijaa, ja sijaintimme on upeissa uusissa toimitiloissa Helsingin ydinkeskustassa. Työyhteisömme on moderni ja avoin – oikeudenmukaisuus on kaiken toimintamme lähtökohta. Haluamme olla työnantaja, joka pitää työntekijöistään hyvää huolta sekä kantaa myös yhteiskuntavastuunsa.

Nykyisen johtajamme siirtyessä urallaan eteenpäin etsimme Asianajajaliittoon osaavaa ja monipuolista

johtajaa

vastaamaan viestinnästä ja koulutuksesta vakituiseen ja toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Tehtävässä vastaat Asianajajaliiton strategian viestinnästä sekä kehität jatkuvasti uusia tapoja päästä kunnianhimoisimpiinkin tavoitteisiin. Osallistut päivittyvän strategiamme toimeenpanoon ja julkisuuskuvan kehittämiseen yhdessä muun viestintätiimin kanssa. Osaat visioida, konkretisoida näkemyksesi käytäntöön ja olet kokenut esihenkilö, joka innostat alaisiasi johtamalla kädet savessa. Lisäksi vastaat asianajajien täydennyskoulutuksesta yhdessä osaavan koulutustiimin kanssa.

Suunnittelet ja toteutat monikanavaista vaikuttavaa viestintää ja markkinointiviestintää niin jäsenillemme, kansalaisille, medialle kuin oikeuspoliittisille sidosryhmille. Pystyt osoittamaan viestinnän ja koulutustoiminnon onnistumisen käytännön mittareilla. Hyödynnät sujuvasti sosiaalisen median kanavia sekä osaat reagoida nopeasti ja rakentavasti mahdollisiin yllättäviin tilanteisiin. Vastaat myös koulutustoiminnan budjetista ja sen tuloksellisuudesta.

Työskentelet pääsihteerin alaisena ja johtoryhmän jäsenenä. Tuet ja sparraat niin kollegoja kuin tarvittaessa jäsenistöä. Rakennat viestintäsuunnitelman kaikkiin Asianajajaliiton merkittävimpiin kehittämisprojekteihin. Olet asiantuntevan ja innostavan viestintä- ja koulutustiimin esihenkilö sekä palkitun jäsenlehtemme Advokaatin päätoimittaja. Sinulla on myös kokemusta vastuullisuustyön vetämisestä ja toteuttamisesta.

Mitä odotamme sinulta?

Sinulla on tehtävään soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, 5–10 vuoden monipuolinen käytännön kokemus viestinnän ja mahdollisesti myös koulutuksen kädet savessa -johtamisesta sekä laajojen projektien vetämisestä. Toivomme, että olet luonteeltasi positiivinen, aktiivinen ja rohkea viestinnän kehittäjä, joka osaa kuunnella sekä muuttaa tarvittaessa suuntaa. Toivomme, että sinulla on hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, kyky nopeaan ja laadukkaaseen sisällöntuotantoon, esiintymiskokemusta, hyvät verkostot sekä oma-aloitteisuutta. Erityiseksi eduksi luemme kokemuksen asianajoalalta tai oikeudenhoidon tuntemuksen. Puhut sujuvasti englantia ja vähintään tyydyttävästi ruotsia.

Tarjoamme sinulle
– viestinnällisen vaikuttajaroolin yhteiskunnallisen keskustelun ytimessä,
– aktiivisen, iloisen ja eteenpäin menevän työyhteisön,
– liukuvan työajan, modernit työskentelytilat sekä mahdollisuuden hybridityöhön,
– hyvät työterveyspalvelut,
– Edenred-lounastuen sekä liikunta- ja kulttuuriedut sekä
– mahdollisuuden kouluttautua työajalla.

Kiinnostuitko?

Lähetä hakemuksesi vaikka heti, kuitenkin viimeistään sunnuntaina 18.6.2023 sähköpostitse osoitteeseen niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi. Laitathan mukaan myös palkkatoiveesi. Tehtävä täytetään heti sopivan hakijan löydyttyä.

Lisätietoja antaa pääsihteeri Niko Jakobsson, p. 050 341 4593 tai sähköpostitse niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi.