Hallitus on nimennyt valiokuntien ja asiantuntijaryhmien jäsenet kaudelle 2022–2024

6.10.2022 | Tiedotteet

Asianajajaliiton hallitus on nimennyt valiokuntien ja oikeudellisten asiantuntijaryhmien jäsenet toimikaudeksi 2022–2024:

Valiokunnat

Ammatillinen valiokunta
Lotta Kroneld pj., Kirsi Ikävalko-Lähde, Petri Impola, Mikko Iso-Aho, Klaus Kinanen, Max Lindholm, Jarkko Männistö, Kaija Ruosteenoja, Kirsi-Marja Salokangas, Heikki Sillanpää ja Samuli Tarkiainen.

Eettinen valiokunta
Hannu Kalkas pj., Björn Boucht, Jussi Ikonen (CCBE)*, Petra Lindberg, Toni Siimes, Pekka Suojanen, Petri Vesa ja Emilia Vuolle.

Koulutusvaliokunta
Mari Lampenius pj., Mia Kavasto, Aino Kuulasmaa, Lasse Lievonen (CCBE), Kristiina Liljedahl ja Iina-Mari Supperi.

It-valiokunta
Juha Ryynänen pj., Kimmo Koskentausta, Risto Sandvik, Pauli Sortti ja Eija Warma-Lehtinen (CCBE).

Nuorten valiokunta
Iina-Mari Supperi pj., Pinja Hoffrichter, Mikko Iso-Aho, Klaus Kinanen, Anni Murto-Koivisto ja Essi Santavuo.

Sovitteluvaliokunta
Lasse Tirronen pj., Mikko Elonheimo, Johanna Flythström, Caius Honkanen, Kari Jaatinen, Timo A. Järvinen, Helena Kalmanlehto, Anna Kuusi, Heidi Merikalla-Teir, Antti Pulkkinen ja Marja Välilä.

Oikeudelliset asiantuntijaryhmät

Arvopaperimarkkina- ja rahoitusoikeus
Janne Lauha pj., Kristian Karlsson, Mia Mokkila, Rasmus Sundström, Niki J. Welling.

Hallinto-oikeus
Matti Rautakorpi pj., Oona Fromholdt-Nyman, Kirsi Hytinantti, Kari Kuusisto, Marko Marsala, Ulla Riekki.

Immateriaalioikeus
Emilia Hodge pj., Johanna Flythström, Iiris Kivikari, Markus Lampinen.

Insolvenssioikeus
Salla Suominen pj., Kirsi Hägglund, Kimmo Kariola, Pekka Keloneva, Juho Mäkelä, Robert Peldán, Olli Pohjakallio, Mikko Tavast, Petra Uusitalo.

Kiinteistö- ja rakennusoikeus
Johanna Renkola pj., Sami Alatalo, Antti Haanpää, Jussi-Pekka Jutila, Harri Keskiaho, Kati Laine, Alisa Montonen, Emma Niemistö, Heikki Pietinalho.

Kilpailuoikeus
Ilkka Aalto-Setälä pj., Kiti Karvinen, Ilkka Leppihalme, Mikko Pirttilä, Kirsi-Marja Salokangas, Hanna Sarkio.

Oikeusapu
Katariina Kuronen pj., Kari Kuusisto, Anssi Kyllönen.

Perhe- ja perintöoikeus
Hilkka Salmenkylä, pj. (CCBE)*, Pontus Baarman, Veera Kaunisvaara, Varpu Kivi, Jyrki Kuusivaara, Anton Lagerstedt, Petra Lindberg, Olof Rehn, Helena Sallila, Auni Särkkä, Otto Ääri.

Rikosoikeus
Antti Riihelä, pj. (CCBE)*, Tiina Haapa-aho, Mikko Helenius, Tuuli Hong, Emilia Kaikkonen, Ville Kivistö, Katariina Kuronen, Hanna Nieminen, Liisa Pellinen, Tapio Väätäinen.

Rikosprosessioikeus
Pekka Ylikoski pj., Pinja Hoffrichter, Tuuli Hong, Minna Pilviö, Jussi Sarvikivi, Hanna-Maria Seppä, Anna Simola.

Siviiliprosessioikeus
Jarkko Männistö pj., Helena Kalmanlehto, Kristiina Liljedahl, Risto Riikonen, Teemu Taxell, Kalle Ujainen.

Sopimusoikeus ja kuluttajansuoja
Olli Pohjakallio, pj. (CCBE), Kimmo Koskentausta, Leena Kuhanen, Hans Sundblad.

Teknologia, viestintä ja tietosuoja
Jukka Lång pj., Tommi Härmä, Ville Kukkonen, Risto Sandvik, Eija Warma-Lehtinen (CCBE).

Työoikeus
Maria Penttilä pj., Riikka Autio, Iiris Härmä, Mikko Kontturi, Mia Lehmusvaara, Max Lindholm, Mika Ojanen, Tatu Pylvänäinen, Jani Syrjänen, Petteri Uoti.

Vakuutus- ja vahingonkorvausoikeus
Lauri Railas pj., Antti Karanko, Matti Komonen, Leena Kuhanen, Ulrika Larpes, Mikko Lehto, Aku Rantasalo, Timo Skurnik, Laura Tuominen, Tapio Tuomisto.

Vero-oikeus
Heikki Wahlroos pj., Ritva Aalto, Ville Alahuhta, Ossi Haapaniemi (CCBE), Marja Hokkanen, Jenni Korhonen, Torsti Lakari, Samu Lassila, Mika Ohtonen, Olof Rehn, Sami Tuominen, Heikki Vesikansa.

Yhtiöoikeus
Pauliina Tenhunen pj. (CCBE), Jouni Gauriloff, Hanna-Mari Manninen (CCBE), Vesa Rasinaho, Eljas Vesterbacka.

Ympäristöoikeus
Heidi Malmberg pj., Casper Herler (CCBE), Outi Iso-Markku, Alisa Montonen, Riitta Rämä, Leea Salminen.

*) Joissakin valiokunnissa ja oikeudellisissa asiantuntijaryhmissä on mukana myös Euroopan asianajajaliittojen neuvoston CCBE:n komiteoissa olevia henkilöitä CCBE-edustajina. Heidän tehtävänään on toimia linkkinä Asianajajaliiton kansainvälisen toiminnan ja asiantuntijatyöskentelyn välillä.