Veit marjatkin pensaasta – eli miten varautua perintöasioihin?

7.7.2022 | Tiedotteet

Asianajajaliitto osallistuu Porissa SuomiAreena-tapahtumaan, ja esittää fiktiivisen perinnönjakonäytelmän yhteistyössä improvisaatioteatteri Stella Polariksen kanssa tiistaina 12.7.2022 klo 12.00–12.45 Raatihuoneenpuiston lavalla. Tutustumme perinnönjakosovitteluun pilke silmäkulmassa ja neuvomme, miten niihin kannattaa varautua. Kansalaistorilla tapaat asianajajia, jotka ohjaavat tarvittaessa maksuttomaan oikeudelliseen neuvontaan Porin pääkirjastoon.

SuomiAreenalla esitettävässä fiktiivisessä perinnönjakonäytelmässä kuvitteelliset sisarukset Seija ja Matti riitelevät isänsä perinnöstä perinnönjakokokouksessa. Kokouksessa on mukana myös Seijan ja Matin äidin, eli lesken, asianajaja. SuomiAreenan noin 45 minuutin pituiseen näytelmään tiivistyvät oikeudellisen perinnönjakosovittelun eri vaiheet. Esitys on asiapitoinen, mutta myös yleisölle hyvin viihdyttävä.

Fiktiivisessä perinnönjakonäytelmässä lavalle astuu Asianajaliittoon kuuluvia aitoja asianajajia, mutta myös Stella Polariksen huippunäyttelijöitä. Asianajajaliiton puheenjohtaja Hanna Räihä-Mäntyharju on näytelmässä pesänjakajana ja kertojana. Riitelevien osapuolten sekä lesken asianajajia esittävät Jyrki Puurunen, Ilona Piironen ja Antti Sorjonen. Improvisaatioteatteri Stella Polariksen huippunäyttelijät Elina Stirkkinen ja Mikael (Micke) Rejström eläytyvät sovittelunäytelmän sisarusten rooleihin.

SuomiAreena-viikon tiistaina asianajajat antavat myös maksutonta oikeudellista neuvontaa yleisölle järjestettävässä asianajajapäivystyksessä. Päivystyksessä ei laadita asiakirjoja tai hoideta muita toimeksiantoja, vaan asianajaja ohjaa kysyjän tarvittaessa perehtyneen asianajajan tai oikean viranomaisen puoleen. Käydyt keskustelut ovat aina luottamuksellisia. Asianajajat neuvovat yleisöä Porin pääkirjastossa 12.7.2022 klo 13.00–17.00, ja neuvontaan pääsee jonotusperiaatteella. Asianajajat löytyvät tiistai-iltapäivänä myös omalta pisteeltään Kansalaistorilta.

Lisätiedot:

Hanna Räihä-Mäntyharju, Asianajajaliiton puheenjohtaja, p. 050 599 3503, hanna.raiha-mantyharju@tempolaw.fi
Sari Krappe, Asianajajaliiton viestintäjohtaja, p. 040 562 0040, sari.krappe@asianajajaliitto.fi

Tiesitkö, että asianajaja ja juristi tarkoittavat eri asioita? Asianajaja-nimikettä saa käyttää Asianajajaliiton jäseneksi hyväksytty kokenut juristi, joka lisäksi on suorittanut asianajajatutkinnon. Asianajajaliitto muun muassa hyväksyy uudet asianajajat ja valvoo heidän toimintaansa.

Ilmoita