Asianajajaoikeuden killan aiheena oikeudenkäyntien ulkopuolinen rahoitus

30.5.2022 | Oikeusuutiset

Killan tilaisuus pidetään maanantaina 20.6.2022 klo 18.00 alkaen Helsingissä, Hotelli Scandic Parkin Imagine-kokoustilassa osoitteessa Mannerheimintie 46 (sisäänkäynti Dunckerinkadun puolelta).

Prosessin ulkopuolisessa rahoituksessa on kyse järjestelystä, jossa asianajajan päämiehen prosessikustannukset, ja mahdollisesti myös tämän maksettavaksi tuomittavat vastapuolen oikeudenkäyntikulut maksaa ulkopuolinen, ammattimainen rahoittaja (ns. third party funder). Vastineeksi tappioriskistä rahoittaja saa osuuden jutun mahdollisesta voitosta.

Ulkopuolisen rahoittajan mukaan tuloon liittyy erinäisiä prosessuaalisia ja asianajajaoikeudellisia näkökohtia, jotka ovat tällä kertaa kokonaan englanniksi pidettävän tilaisuutemme aihepiirinä. Olemme onnistuneet saamaan tilaisuuden puhujavieraiksi prosessien ulkopuolisen rahoituksen johtavaa asiantuntemusta Lontoosta ja Tukholmasta:

Peter Knight on Clarendon Associatesin Litigation Funding Facilitator ja Bird & Bird LLP:n Of Counsel. Ennen tätä hän työskenteli Englannissa Bird & Bird LLP:n osakkaana ja sen kansainvälisen riidanratkaisuryhmän vetäjänä.

Thony Lindström Härdin on Litigium Capital Investment AB:n toimitusjohtaja. Ennen tätä hän on työskennellyt Ruotsin johtavissa asianajotoimistoissa, kuten Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB:ssa sekä lakiasiainjohtajana.

Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki asianajajaoikeudesta kiinnostuneet asianajajat ja asianajotoimistoissa työskentelevät juristit sekä oikeustieteen, tuomioistuinlaitoksen ja valtionhallinnon edustajat. Asianajajia pyydetään välittämään tieto kokouksesta toimistossaan työskenteleville juristeille.

Ilmoittautumisohjeet ja lisätietoa