Image for Asianajajaliitto palkitsi vuoden 2021 parhaat oikeudelliset kirjoitukset

Asianajajaliitto palkitsi vuoden 2021 parhaat oikeudelliset kirjoitukset

11.5.2022 | Tiedotteet

Asianajajaliiton hallitus on Defensor Legis -julkaisun toimituksen esityksen mukaisesti myöntänyt vuosittaiset kirjoituspalkinnot erityisen korkeatasoisille Defensor Legisissä julkaistuille oikeudellisille kirjoituksille.

Jokainen kirjoittajapalkinto on suuruudeltaan 1 500 euroa artikkelia kohden. Palkintosummat myöntää Asianajajaliiton Säätiö. Defensor Legisin kirjoittajapalkintoja on jaettu vuodesta 1988 alkaen.

Vuonna 2021 julkaistuista kirjoituksista palkittiin seuraavat kirjoittajat:

Katja Hoppu,
Asianajajan salassapitovelvollisuus koskien kolmansien tahojen salaisuuksia, DL 4/2021

Matti Muukkonen,
Tehtävä- ja toimivallanjaosta yleisvaarallisen tartuntataudin torjunnassa, DL 2/2021

Anu Mantila,
Hallintoprosessuaalisten ratkaisujen merkitys rikosprosessissa, DL 4/2021

Karol Ruutu,
Oikeusvaltioperiaate ja kansallinen identiteetti Euroopan unionin oikeudessa Puolan oikeuslaitosta koskevien uudistusten valossa, DL 2/2021

Ilona Piironen,
Puolisoiden välinen vanhentunut tai tulkinnanvarainen velka omaisuuden erottelussa, DL 3/2021

Jarno Heino,
Hätävarjeluoikeus hätävarjelutilanteissa – teoria vs. käytäntö, DL 2/2021

Artikkelit ovat luettavissa Editan palvelussa: https://www.edilex.fi/defensor_legis (vain tilaajille)

Lisätietoa:
Heidi Enne, tiedottaja, Defensor Legisin toimituspäällikkö
p. 040 510 8238, heidi.enne@asianajajaliitto.fi

Oikeudellista aikakauskirjaa Defensor Legisiä julkaisee Suomen Asianajajaliitto. Julkaisu on ilmestynyt vuodesta 1920. Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

www.asianajajaliitto.fi/defensorlegis