Uudistunut verkko-Advokaatti visualisoi asianajoalan teemat

23.2.2022 | Tiedotteet

Asianajoalan Advokaatti.fi-verkkolehti on nyt uudessa kuosissa. Advokaatti käsittelee jatkuvasti yhteiskunnallisesti tärkeitä aiheita, kuten muun muassa oikeusvaltiokeskustelua sekä ajankohtaisimpia oikeusalan teemoja. Uudistuksessa on keskitytty tärkeiden juridisten teemojen selkeyttämiseen visuaalisesti näyttävän kuvituksen sekä helposti navigoitavien kokonaisuuksien avulla. Tavoitteena on tarjota lukijoille miellyttävä ja kokonaisvaltainen verkkolehtielämys.

Vuosikymmenten aikana laajaa tunnettuutta niittänyt ja usein muissa medioissa siteerattu asianajo- ja oikeusalan Advokaatti-lehti on käynyt läpi monia yhteiskunnallisia murroksia. Vaikka Advokaatti on ensisijaisesti Asianajajaliiton jäsen- ja sidosryhmälehti, sitä luetaan myös laajasti oikeusalan ulkopuolella. Jäsenlehden historia on myös poikkeuksellisen pitkä: Advokaatti juhli 25-vuotissyntymäpäiväänsä viime vuonna. Sitä voidaankin pitää merkittävänä rajapyykkinä aikakautena, jolloin suuri osa eri organisaatioiden julkaisemien lehtien journalistisesta sisällöstä on pirstaloitu moniin eri verkkokanaviin, ja vuosikymmeniäkin vanhoja julkaisuja on lakkautettu.

Suomen ainoan asianajoalasta kertovan lehden matka ei ole kuitenkaan läheskään päätepisteessä tai edes tienhaarassa – päinvastoin.

– Viimeaikaisten lukijatutkimustemme mukaan Advokaattia luetaan edelleen hyvin paljon, mikä on kannustanut meitä kehittämään lehteä edelleen, eikä julkaisun mahdollisesta alasajosta ole edes keskusteltu. Edellisten kahden vuoden aikana olemmekin uudistaneet urakalla painettua lehteä, joten nyt oli verkkolehden vuoro. Mallia Advokaatti.fi-uudistukseen on otettu kansainvälisten verkkolehtien käyttöliittymätoteutuksista. Tavoite on ollut se, että luetaan Advokaattia sitten paperilta, mobiililla, pikkuläppäriltä tai joltain järeämmältä ruudulta, lukukokemus jättää lukijaan positiivisen jäljen, tiivistää Advokaatin päätoimittaja Sari Krappe.

Advokaatin juuri ilmestyneessä numerossa kerrotaan muun muassa valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen työarjesta, pohditaan videokäräjien hyviä ja huonoja puolia sekä esitellään uusi asianajajakolumnistimme Matti Tyynysniemi.

Lue lisää: www.advokaatti.fi

Lisätiedot:
Päätoimittaja Sari Krappe, p. 040 562 0040, sari.krappe@asianajajaliitto.fi
Toimituspäällikkö Johanna Kainulainen, p. 040 721 7289, johanna.kainulainen@asianajajaliitto.fi