Asianajajaliitto valitsi uusia luottamushenkilöitä

11.6.2021 | Tiedotteet

Henkilövalinnat Asianajajaliiton hallitukseen

Valtuuskunta valitsi etäkokouksessaan 11.6.2021 Asianajajaliiton hallitukseen uusia jäseniä erovuoroisten tilalle.

Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin Lotta Kroneld-Virtanen Turusta ja Lasse Tirronen Kouvolasta. Kroneld-Virtasen varajäseneksi valittiin Veli-Matti Lanne (Rauma) ja Tirrosen varajäseneksi Aino Kuulasmaa (Mikkeli). Lisäksi Hannu Kalkas (Helsinki) ja hänen varajäsenensä Iina-Mari Supperi (Helsinki) valittiin jatkokaudelle. Toimikaudet ovat kolmevuotisia ja alkoivat heti valinnasta.

Hallituksen jäseniksi valitut korvaavat hallituksessa toimikautensa päättäneet Sinikka Kelhän (Rauma) ja Jyrki Piiparisen (Joensuu).

Henkilövalinnat valvontalautakuntaan

Valvontalautakunnan asianajajajäseniksi valittiin jatkokaudelle Juho Laine Raumalta ja hänen varajäsenekseen asianajaja Kimmo Koskentausta Hämeenlinnasta. Uusiksi jäseniksi valittiin Niki J. Welling Helsingistä ja hänen varajäsenekseen Sanna Svahn Vantaalta. Valittujen asianajajajäsenten toimikausi on 1.8.2021–31.7.2024.

Asianajajien Matti Niirasen ja Hannele Järvisen jäsenyydet valvontalautakunnassa päättyvät 31.7.2021.

Valtioneuvosto vahvistaa valtuuskunnan esittämät asianajajakunnan ulkopuoliset jäsenet myöhemmin.