Asianajoalan valvonta sähköistyy

12.4.2021 | Tiedotteet

Asianajajaliitto on avannut uuden asiointipalvelun kaikille Asianajajaliiton ja valvontalautakunnan kanssa asioiville tahoille. Uusi asiointipalvelu ASSI on moderni ja helppokäyttöinen ajasta sekä paikasta riippumaton palvelu, jossa voi asioida jatkossa myös valvontalautakunnan kanssa tietoturvallisesti ja sujuvasti.

Valvontalautakunnan uudessa asiointipalvelussa kuka tahansa voi laittaa oikeudellista avustajaa koskevan kantelun vireille verkossa, ja seurata sen jälkeen asiansa etenemistä itselleen sopivimpana ajankohtana. Uudistus sujuvoittaa esimerkiksi kantelun tekemistä, mikä on ennen vaatinut runsaasti manuaalityötä.

Valvonnan verkkoasiointi vaatii vahvan tunnistautumisen mobiilivarmenteen tai pankkitunnuksen avulla. Pääset kirjautumaan asiointipalveluun uudistetun valvontalautakunta.fi-sivuston oikeasta yläkulmasta tai osoitteessa asiointi.valvontalautakunta.fi.

Tutustumisen arvoinen kokonaisuus on myös uusi valvontaratkaisujen hakemisto valvontaratkaisut.fi, jonka suodatusominaisuuksia on parannettu, ja näin ollen haettu valvontaratkaisu löytyy palvelusta aiempaa nopeammin ja täsmällisemmin. Seurantaan kannattaa laittaa myös valvontalautakunnan uusille nettisivuille koostetut ratkaisutiedotteet, jossa linjaavasta ratkaisukäytännöstä on koostettu yleistajuisia tiivistyksiä.

Myös valvontalautakunnan juuri julkaistu uusi verkkopalvelu tuo aiempaa paremmin läpinäkyvyyttä kaikkiin valvonnan prosesseihin. Kerromme myös taustaa asianajoalan valvonnasta sekä käymme yleistajuisesti läpi, mitä eroa avustajaan liittyvän valvonta-asian ja palkkioriita-asian välillä onkaan.

Muistathan seurata myös valvontalautakunnan uusia somekanavia Twitterissä ja LinkedInissä – pysyt jatkuvasti ajan tasalla ajankohtaisista valvonnan uutisista!

Lisätiedot:
Pääsihteeri Niko Jakobsson, p. 050 341 4593, niko.jakobsson@asianajajaliitto.fi,
Valvontayksikön päällikkö Britta Andersin, p. 040 147 1223, britta.andersin@valvontalautakunta.fi

Lue lisää: www.valvontalautakunta.fi