Asianajajaliiton toimintaan liittyvät poikkeusjärjestelyt koronaviruksen vuoksi

13.3.2020 | Tiedotteet

Asianajajaliitto seuraa tiiviisti viranomaistiedotusta pandemian aikana ja pyrkii soveltamaan ohjeistusta parhaalla mahdollisella tavalla kaikessa liiton toiminnassa. Ensisijainen tavoite on vähentää koronaviruksen tartuntariskiä niin liiton toimistossa henkilöstön keskuudessa kuin kaikissa liiton jäsentilaisuuksissa, tapahtumissa ja kokouksissa.

Toimintaan liittyvät poikkeusjärjestelyt

1. Tapahtumat perutaan toistaiseksi ja täydennyskoulutukset hoidetaan pääosin webinaareina tai verkkokoulutuksena.
  2. Kokoukset järjestetään ensisijaisesti etäkokouksina (esimerkiksi Teams).
  3. Toimisto palvelee kaikkia jäseniään verkossa, sähköpostitse ja puhelimitse, koska liiton henkilökuntaa kehotetaan työskentelemään pääosin etänä.
Linjaus on voimassa toistaiseksi. Tapahtumiimme ja kokouksiimme jo ilmoittautuneita henkilöitä ja kouluttajia informoidaan muutoksista vielä henkilökohtaisesti. Asianajajatutkinnon tilanne arvioidaan erikseen ja siitä tiedotetaan myöhemmin.

Asianajajien tärkeä työ jatkuu myös pandemian aikana. Asianajajaliitto toivoo ymmärrystä ja hyvää yhteistyötä liittyen tuleviin peruutuksiin ja mahdollisiin viivästyksiin. Seuraamme tilanteen kehittymistä aktiivisesti ja tiedotamme siitä eri viestintäkanavissa.

Lisätietoja koronaviruksesta:

Tillfälliga arrangemang inom Advokatförbundets verksamhet angående coronaviruset

Advokatförbundet övervakar noggrant myndighetsinstruktionerna under pandemin och reagerar som en ansvarsfull organisation till alla regler och riktlinjer och tillämpar dem på bästa möjliga sätt i all förbundets verksamhet. Det primära målet är att minska risken för coronavirusinfektion både inom förbundets personal och vid alla tillställningar, evenemang och möten.

Tillfälliga arrangemang inom verksamheten:

1. De överenskomna tillställningarna och fortbildningarna antingen avbokas tillsvidare eller skötas som webbinarier eller onlineutbildning.
2. De överenskomna mötena arrangeras i regel som distansmöten (t.ex. Teams)
3. Advokatförbundets byrå betjänar samtliga medlemmar online, via e-post och telefon eftersom förbundets personal rekommenderas att arbeta på distans under pandemin.

Riktlinjerna är giltiga tillsvidare. Alla som redan har registrerat sig för våra evenemang och möten samt utbildare kommer att informeras personligen om ändringarna. Advokatexamens läge bedömas separat och informeras senare.

Advokaternas viktiga arbete kommer att fortsättas även under pandemin. Advokatförbundet hoppas på förståelse och samarbete angående framtida avbokningar och eventuella förseningar. Vi övervakar situationen aktivt och kommunicerar genom våra olika kommunikationskanaler.

Ilmoita