Euroopan komissio vaatii sosiaalisen median sopimusehtoihin EU:n kuluttajansuojasääntöjen mukaisia lisämuutoksia

15.2.2018 | Oikeusuutiset

Markku Fredman

Facebookin, Twitterin ja Google+:n sopimusehtoja on muutettava edelleen, jotta ne olisivat EU:n kuluttajasääntöjen mukaisia. Tähänastiset muutokset eivät täytä kaikkia Euroopan komission ja EU-maiden kuluttajaviranomaisten maaliskuussa 2017 esittämiä vaatimuksia

Facebook, Twitter ja Google+ ovat tänään julkistaneet muutokset,
joilla ne korjaavat palvelusopimustensa ehtoja EU:n
kuluttajansuojasääntöjen mukaisiksi.

Muutokset tuovat joitakin
hyötyjä eurooppalaisille sosiaalisen median käyttäjille, joita on yli
250 miljoonaa. Käyttäjien ei enää tarvitse luopua EU:n kuluttajalakien
mukaisista oikeuksista, esimerkiksi oikeudesta perua verkko-ostoksia.
Kuluttajien valituksia voidaan nyt käsitellä myös Euroopassa eikä
ainoastaan kalifornialaisissa tuomioistuimissa. Lisäksi verkkoalustoilla
on vastedes EU:n kuluttajia kohtaan tiettyjä velvoitteita samalla
tavoin kuin verkon ulkopuolella toimivilla palveluntarjoajilla.
Sopimusehtojen muutokset eivät kuitenkaan täytä kaikkia EU:n
kuluttajalainsäädännön mukaisia vaatimuksia.


Lisätietoa

Tilaa
Ilmoita
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments