Euroopan komissio: Julkaisu 10 parasta toimenpidettä 500 miljoonalle kuluttajalle

19.8.2014 | Oikeusuutiset

Markku Fredman

Kesäkuussa 2013 äänestetyn uuden lainsäädännön myötä koko Euroopassa on tammikuusta 2016 alkaen käytössä palvelu sopimusriita-asioiden ratkaisemiseksi. Kuluttajat voivat kirjautua Euroopan laajuiseen verkkopalveluun ja lähettää valituksen omalla äidinkielellään riippumatta siitä, minkä tuotteen tai palvelun he ovat ostaneet tai onko se ostettu kotimaasta vai ulkomailta

Kaikilla Euroopan unionin virallisilla kielillä toimiva palvelu yhdistää kaikki kansalliset vaihtoehtoiset riidanratkaisuelimet ja mahdollistaa riita-asioiden käsittelyn kokonaan verkossa. Kuluttajien riita-asiat ratkaistaan helposti, nopeasti ja edullisesti ilman tuomioistuimia

Lisätietoa

Tilaa
Ilmoita
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments