Veit marjatkin pensaasta

Veit marjatkin pensaasta – fiktiivinen perinnönjako SuomiAreenassa Porissa 12.7.2022

SuomiAreenassa Raatihuoneenpuiston lavalla esitettiin tiistaina 12.7.2022 asianajajien huikea näytelmä!

Näytelmän kautta yleisö pääsi tutustumaan sovittelutilanteeseen, jossa oli mukana aitoja Asianajajaliiton asianajajia sekä improvisaatioteatteri Stella Polariksen upeita ammattinäyttelijöitä. Kävimme esityksessä läpi varsin riitaisaa perinnönjakotilannetta, jota ratkottiin näyttelijöiden ja asianajajien kesken. Perinnönjakoasioissa totuus on usein tarua ihmeellisempää ja riitakin voi muuttua tragikoomiseksi.

Tutustuimme asianajajien kanssa käytävään perinnönjakosovitteluun pieni pilke silmäkulmassa ja neuvoimme, miten vastaaviin tilanteisiin kannattaa varautua.

Voit katsoa esityksen tästä avautuvalta MTV:n striimiltä.

Katso tästä myös MTV:n Uutisaamun lähetystä (12.7.), jossa haastateltiin Asianajajaliiton puheenjohtajaa Hanna Räihä-Mäntyharjua ja Stella Polariksen näyttelijää Elina Stirkkistä.

Näyttelijät

Asianajajapäivystys – maksutonta oikeudellista neuvontaa Porin pääkirjastolla

SuomiAreenan yhteydessä 12.7.2022 järjestetyssä asianajajapäivystyksessä annettiin maksutonta neuvontaa oikeudellisissa kysymyksissä. Asianajaja ohjasi neuvoa hakevia tarvittaessa perehtyneen asianajajan tai oikean viranomaisen puoleen. Tilaisuuden järjesti Suomen Asianajajaliitto. Toimintamme perustuu asianajajalakiin ja Asianajajaliitolla on Suomessa myös vahva oikeuspoliittinen vaikuttajarooli.

Asianajajapäivystys