Hallitus on nimennyt valiokuntien ja asiantuntijaryhmien jäsenet kaudelle 2024–2026

22.8.2024 | Tiedotteet

Asianajajaliiton hallitus on nimennyt valiokuntien ja oikeudellisten asiantuntijaryhmien jäsenet 1.10.2024 alkavalle kaksivuotiskaudelle:

Valiokunnat

Ammatillinen valiokunta
Max Lindholm, pj., Miia Hirvonen, Marja Hokkanen, Kirsi Ikävalko-Lähde, Petri Impola, Tomi Kauppinen, Klaus Kinanen, Janne Lauha, Jarkko Männistö, Kirsi-Marja Salokangas, Heikki Sillanpää, Auni Särkkä.

Eettinen valiokunta
Hannu Kalkas pj., Björn Boucht, Annastiina Latvasaho, Petra Lindberg, Anna-Kaisa Remes, Toni Siimes, Pekka Suojanen, Niki J. Welling, Petri Vesa.

Koulutusvaliokunta
Mari Lampenius pj., Mia Kavasto, Suvi Knaapila, Hillevi Kontturi-Karvinen, Kristiina Liljedahl, Minttu-Maaria Pekkanen, Iina-Mari Supperi, Emilia Vuolle, Pekka Ylikoski.

It-valiokunta
Matti Pulkamo, pj., Mikael Kallasvuo-Nuotto, Johanna Lilja, Risto Sandvik, Pauli Sortti, Laura Turto, Eija Warma-Lehtinen (CCBE).

Nuorten valiokunta
Aino Kuulasmaa, pj., Stina Europaeus, Mikko Iso-Aho, Pekka Keloneva, Klaus Kinanen, Miika Puisto.

Sovitteluvaliokunta
Lasse Tirronen pj., Kari Jaatinen, Timo A. Järvinen, Helena Kalmanlehto, Esa Kärnä, Kati Laine, Anni Laitasalo Kekkonen, Anni Murto-Koivisto, Katja Perätalo, Reetta-Leena Pitkänen, Marja Välilä.

Oikeudelliset asiantuntijaryhmät

Arvopaperimarkkina- ja rahoitusoikeus
Janne Lauha pj., Anniina Järvinen, Kristian Karlsson, Jaakko Laitinen, Mia Mokkila.

Hallinto-oikeus
Matti Rautakorpi pj., Oona Fromholdt-Nyman, Kirsi Hytinantti, Jussi-Pekka Jutila, Kari Kuusisto, Ulla Riekki.

Immateriaalioikeus
Emilia Hodge pj., Iiris Kivikari, vt. pj., Emmi Kauppala, Markus Lampinen, Vilhelm Schröder.

Insolvenssioikeus
Salla Suominen pj., Kirsi Hägglund, Kimmo Kariola, Pekka Keloneva, Robert Peldán, Ainomarja Salmela, Monica Savander-Elivuo, Anna-Maria Sjöblom, Christer Svartström, Mikko Tavast, Petra Uusitalo.

Kiinteistö- ja rakennusoikeus
Johanna Renkola pj., Sami Alatalo, Katja Firtser, Alisa Montonen, Emma Niemistö, Anna Oksanen, Henna Paukku, Heikki Pietinalho, Eeva Riivari, Juha Ryynänen.

Kilpailuoikeus
Ilkka Aalto-Setälä pj., Jenni Heurlin, Katja Jaakkola, Kiti Karvinen, Mikko Pirttilä, Kirsi-Marja Salokangas, Hanna Sarkio, Lotta Uusitalo.

Oikeusapu
Katariina Kuronen pj., Hannele Kojo, Kari Kuusisto, Anssi Kyllönen, Emmi Wehka-aho, Emilia Vuolle.

Perhe- ja perintöoikeus
Pontus Baarman, pj., Veera Kaunisvaara, Mia Kavasto, Varpu Kivi, Jyrki Kuusivaara, Petra Lindberg, Olof Rehn, Hilkka Salmenkylä (CCBE), Auni Särkkä, Otto Ääri.

Perus- ja ihmisoikeudet
Sonya Walkila, pj., Antti Arveli, Oona Fromholdt-Nyman, Tuuli Hong, Kirsi Hytinantti, Jussi Kivi, Matti Rautakorpi, Emmi Wehka-aho, Nina Vuolukka.

Rikosoikeus
Tuuli Hong, pj., Antti Arveli, Tiina Haapa-aho, Laura Haurinen Karhola, Ville Kivistö, Katariina Kuronen, Lasse Lievonen, Antti Riihelä (CCBE).

Rikosprosessioikeus
Pekka Ylikoski pj., Björn Boucht, Pinja Hoffrichter, Minna Pilviö, Hanna-Maria Seppä, Tuomas Turunen.

Siviiliprosessioikeus
Teemu Taxell, pj., Miia Hirvonen, Caius Honkanen, Helena Kalmanlehto, Kristiina Liljedahl, Jarkko Männistö, Miika Puisto, Risto Riikonen, Johanna Toiviainen, Kalle Ujainen, Annukka Valén.

Sopimusoikeus ja kuluttajansuoja
Leena Kuhanen, pj., Mikael Kallasvuo-Nuotto, Kimmo Koskentausta, Mikko Laakso, Markus Muurman.

Teknologia, viestintä ja tietosuoja
Johanna Lilja, pj., Sonja Heiskala, Tommi Härmä, Mikael Kallasvuo-Nuotto, Ville Kukkonen, Jukka Lång, Risto Sandvik, Saara Väätäinen.

Työoikeus
Maria Penttilä pj., Riikka Autio, Jussi Herrainsilta, Iiris Härmä, Mikko Kontturi, Mia Lehmusvaara, Max Lindholm, Mika Ojanen, Heidi Patronen, Jani Syrjänen, Petteri Uoti, Anu Waaralinna.

Vakuutus- ja vahingonkorvausoikeus
Lauri Railas pj., Antti Karanko, Matti Komonen, Leena Kuhanen, Ulrika Larpes, Mikko Lehto, Aku Rantasalo, Michael Saarikoski, Timo Skurnik, Tapio Tuomisto.

Vero-oikeus
Samu Lassila, pj., Ville Alahuhta, Ossi Haapaniemi (CCBE), Marja Hokkanen, Sebastian Kellas, Jenni Korhonen, Anton Lagerstedt, Torsti Lakari, Mika Ohtonen, Olof Rehn, Sami Tuominen, Heikki Wahlroos, Heikki Vesikansa.

Yhtiöoikeus
Vesa Rasinaho, pj., Anni Alamettälä, Antti Kuha, Pauliina Tenhunen (CCBE), Niki J. Welling.

Ympäristöoikeus
Riitta Rämä, pj., Sanna Aalto-Setälä, Outi Iso-Markku, Henna Lusenius, Heidi Malmberg (CCBE), Alisa Montonen.

*) Joissakin valiokunnissa ja oikeudellisissa asiantuntijaryhmissä on mukana myös Euroopan asianajajaliittojen neuvoston CCBE:n komiteoissa olevia henkilöitä CCBE-edustajina. Heidän tehtävänään on toimia linkkinä Asianajajaliiton kansainvälisen toiminnan ja asiantuntijatyöskentelyn välillä.