Image for Asianajajaliitto palkitsi vuoden 2023 parhaat oikeudelliset kirjoitukset

Asianajajaliitto palkitsi vuoden 2023 parhaat oikeudelliset kirjoitukset

30.5.2024 | Tiedotteet

Asianajajaliiton Säätiö on Defensor Legis -julkaisun toimituksen esityksen mukaisesti myöntänyt vuosittaiset kirjoituspalkinnot erityisen korkeatasoisille Defensor Legisissä julkaistuille oikeudellisille kirjoituksille.

Jokainen kirjoittajapalkinto on suuruudeltaan 1 500 euroa artikkelia kohden. Defensor Legisin kirjoittajapalkintoja on jaettu vuodesta 1988 alkaen.

Vuonna 2023 julkaistuista kirjoituksista palkittiin seuraavat:

Tomi Voutilainen ja Juuso Ouli: Virkavelvollisuuksien ja virkatoimien todennettavuuden vaatimus, DL 1/2023

Jani Kajala: Rikoksesta epäillyn asianajajan velvollisuudesta vastakuulustella todistajia esitutkinnassa, DL 1/2023

Heikki Kallio: Kertaluonteinen teko vai jatkuvaa toimintaa – rikoslainopillinen analyysi eräissä vihapuherikoksissa, DL 2/2023

Klaus Ilmonen: Yhtiö muutoksessa – yritysohjauksen politiikkaa, DL 3/2023

Markku Helin: Sopimusvapauden ajalliset rajoitukset perheoikeudessa, DL 3/2023

Hanna-Maria Seppä: Muistijälkitestin käyttö rikosprosessissa, DL 4/2023

Artikkelit ovat luettavissa Editan verkkopalvelussa: https://www.edilex.fi/defensor_legis (vain tilaajille)

Lisätietoa:
Toni Malminen, Defensor Legisin päätoimittaja, defensorlegis@asianajajaliitto.fi
Heidi Enne Hyvönen, FM, tiedottaja, Defensor Legisin toimituspäällikkö
p. 040 510 8238, heidi.enne@asianajajaliitto.fi

Oikeudellista aikakauskirjaa Defensor Legisiä julkaisee Suomen Asianajajaliitto. Julkaisu on ilmestynyt vuodesta 1920. Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

www.asianajajaliitto.fi/defensorlegis