Toni Malminen valittu Defensor Legisin päätoimittajaksi

28.9.2021 | Tiedotteet

Defensor Legisin uutena päätoimittajana aloittaa Toni Malminen 1.10.2021. Malminen on opiskellut oikeustiedettä Helsingin (OTK 2003, OTL 2004 ja OTT 2016), Yalen (LL.M. 2007), Harvardin ja Tukholman yliopistoissa sekä Oikeushistorian ja oikeusteorian Max Planck -instituutissa Frankfurtissa. Hän harjoittaa kilpailuoikeutta Hannes Snellman Asianajotoimistossa, ja on ollut mukana useissa viime vuosien suurimmissa suomalaisissa yritysjärjestelyissä. Malminen on lisäksi Itä-Suomen yliopiston kilpailu- ja asianajajaoikeuden työelämäprofessori.

Malminen on julkaissut tutkimuksia oikeushistoriasta, oikeuskulttuurista, kilpailuoikeudesta ja julkisista hankinnoista. Töidensä ohella hän suorittaa kauppatieteen tohtorin tutkintoa Tampereen yliopistossa työotsikolla Antitrust, Democracy, and Market: From Brandeis to Bork to Khan. Malminen on Suomalaisen Tiedeakatemian Nuorten Tiedeakatemian ja Suomen Asianajajaliiton tutkintolautakunnan jäsen sekä oikeushistorioitsijoiden Matthias Calonius -seuran puheenjohtaja.

Asianajajaliitto kiittää lämpimästi asianajaja, oikeustieteen tohtori Ari Savelaa, joka on vaativan asianajotyönsä ohella toiminut Defensor Legisin päätoimittajana 15 vuoden ajan. Savela vastaa päätoimittajana vielä vuoden 2021 numeroista ja hänen tehtävänsä päättyy 30.11.2021.

Lue lisää: www.asianajajaliitto.fi/defensorlegis