Asianajajat tarjoavat jälleen maksutonta oikeusneuvontaa ympäri Suomen

20.9.2021 | Tiedotteet

Asianajajien vapaaehtoistyönä järjestämä maksuton asianajajapäivystystoiminta on pitkän tauon jälkeen jälleen pyörähtänyt käyntiin. Useilla paikkakunnilla ympäri Suomea järjestettävässä päivystyksessä neuvotaan kaikissa oikeudellisissa asioissa. Asianajaja kertoo luottamuksellisessa keskustelussa, onko asiassa tarpeen hakea oikeudellista asiantuntija-apua ja ohjaa tarvittaessa asiaan perehtyneen asianajajan tai oikean viranomaisen puoleen.

Moni asianajajapäivystyksen asiakkaista hakee neuvoa perhe-, perintö- ja testamenttiasioissa. Perhe- ja perintöoikeudellisten kysymysten lisäksi asianajajat neuvovat muun muassa asunto-osakeyhtiöihin ja erilaisiin kauppoihin liittyvissä kysymyksissä. Noin puolet kävijöistä saa vastauksen ongelmaansa jo päivystystilanteessa.

Asianajajaliiton paikallisosastot järjestävät maksutonta oikeudellista neuvontaa tänä syksynä seuraavilla paikkakunnilla: Espoo, Helsinki (Itäkeskus ja Töölön kirjasto), Jyväskylä, Mäntsälä, Pori, Rauma, Salo, Tampere, Turku ja Vantaa. Päivystysajankohtia ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa Heinolan, Kajaanin, Lahden, Nurmijärven, Oulun ja Raahen osalta. Kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan päivystystilanne etukäteen.

Lue lisää: www.asianajajaliitto.fi/asianajajapaivystys

Lisätietoja: