Defensor Legis- ja Lakimies-digijulkaisut Edilexissä maksuttomiksi kevään ajaksi

25.3.2020 | Tiedotteet

Suomen Asianajajaliiton ja Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen aikakauskirjat Defensor Legis ja Lakimies avataan sähköisessä Edilex-lakitietopalvelussa maksuttomasti käytettäviksi toukokuun 2020 loppuun asti, koska Asianajajaliitto, Lakimiesyhdistys ja Edita Publishing Oy haluavat tukea etätyön tekijöitä.

Koronakriisi on aiheuttanut yhteiskunnassa paljon nopeita ja kriittisiä muutoksia. Kirjastot ovat sulkeutuneet, ja työnteko on siirtynyt etäyhteyksien päähän. Tämän vuoksi Suomen Asianajajaliitto, Suomalainen Lakimiesyhdistys ja Edita Publishing Oy ovat päättäneet avata oikeudelliset aikakauskirjat Defensor Legisin ja Lakimiehen ammattilaisten käyttämässä sähköisessä Edilex-lakitietopalvelussa 25.3.2020 eteenpäin kaikkien kiinnostuneiden saataville toukokuun loppuun asti.

Defensor Legis on Asianajajaliiton vuodesta 1920 lähtien julkaisema oikeudellinen aikakauskirja. Vuonna 2020 sata vuotta täyttävä ”Deffari” on Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu. Defensor Legis sisältää käytännönläheisiä artikkeleita oikeuselämän eri aloilta sekä valikoituja oikeustapauksia. Julkaisu on tarkoitettu oikeudellisen alan asiantuntijoille sekä kaikille oikeuskehityksestä kiinnostuneille. www.edilex.fi/defensor_legis.

Lakimies on oikeustieteen aikakauskirja, jota Suomalainen Lakimiesyhdistys on julkaissut vuodesta 1903. Lakimies on referee-julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lakimiehessä julkaistaan artikkeleita, keskustelupuheenvuoroja, oikeustapauskommentteja ja kirja-arvosteluja. Lehti arvioitiin julkaisufoorumin 2 tasolle. www.edilex.fi/lakimies.

Edilex on Edita Publishingin tuottama ajantasainen lakitietopalvelu, joka sisältää Suomen laajimman säädöstietokannan, oikeuskäytännön, esityöt, uutiskannan ja lakikirjaston. www.edilex.fi/.

Lisätiedot:

Asianajajaliiton puheenjohtaja Jarkko Ruohola, p. 010 320 8441, jarkko.ruohola@lrhto.fi

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen puheenjohtaja Jukka Mähönen, p. 040 509 7746, jukmah@live.fi

Edita Publishing Oy, Business Manager Sirpa Leppäluoto, Edilexin päätoimittaja, p. 040 571 0155, sirpa.leppaluoto@edita.fi