Euroopan kuluttajakeskus Suomessa: Valitusmäärät kasvussa – kärjessä tilausansat ja lennot

14.2.2017 | Oikeusuutiset

Markku Fredman

Kaikkiaan 3900 kuluttajaa otti yhteyttä Euroopan kuluttajakeskuksen Suomen toimipisteeseen vuonna 2016. Yhteydenottoja oli noin 1000 enemmän kuin vuonna 2015

Vuoden 2016 yhteydenotoista noin 3000 oli valituksia, ja loput eli
vajaa 1000 yleisempiä tiedusteluja. Tiedusteluihin sisältyvät myös
valitukset tapauksissa, joissa hankinta on tehty EU-alueen ulkopuolelta.
Verkko-ostoja koskevissa valituksissa kärjessä olivat tilausansat,
lennon viivästykset ja peruutukset sekä vaatehankinnat.
Suomalaiskuluttajien saatavia kotiutimme sovitteluteitse noin 100 000
euron edestä.

Lisätietoa

Tilaa
Ilmoita
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments