Kilpailu- ja kuluttajavirasto: Viikon vinkki: Matkapuhelimella maksetun tuotteen tai palvelun virheestä voi vaatia hyvitystä myös operaattorilta

25.8.2015 | Oikeusuutiset

Markku Fredman

Kuluttajan oikeus vaatia hyvitystä operaattorilta perustuu uusiin säännöksiin. Säännösten mukaan operaattorilla on luottokorttiyhtiöiden kaltainen vastuu tilanteessa, jossa kuluttaja maksaa tavaroita ja palveluja matkapuhelimella ja maksu peritään puhelinlaskun yhteydessä

Matkapuhelin on nykyään luottokortin kaltainen maksuväline. Puhelimella
voi maksaa tavaroita ja palveluja, kuten elintarvikkeita, lehtiä,
musiikkia ja matkapuhelinsovelluksia. Jos maksetussa ostoksessa tai
tilauksessa on virhe, kuluttaja voi pidättäytyä maksusta tai vaatia
hyvitystä myyjän ja palveluntarjoajan lisäksi myös operaattorilta.

Lisätietoa

Tilaa
Ilmoita
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments