Asianajovuoden avaus 2021

Korona jyllää, mutta asianajohommat pyörivät tuttuun tapaan. Vai pyörivätkö? Millaiset ovat asianajoalan ja oikeusalan näkymät vuonna 2021 ja siitä eteenpäin? Miten inspiroitua ja jaksaa, kun tulevaisuus on epävarma?

Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia uudessa Asianajovuoden avaus -tapahtumassa 15.1.2021 klo 14.00–15.15. Tapahtuma on virtuaalinen, eli voit osallistua siihen kätevästi omalta koneeltasi tai työpaikkasi mahdollisesta yhteisestä tilaisuudesta.

Tapahtuma on asianajajille maksuton eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Löydät katselulinkin alta. Tulethan mukaan juhlistamaan kanssamme uuden asianajovuoden alkua!

Asianajovuoden avaus, ohjelma

Avaussanat

Hanna Räihä-Mäntyharju

Paluu käräjäkiville

Alan vahvuuksiin ja kipukohtiin pureudutaan rennossa keskusteluosuudessa, jossa toimittaja Paavo Teittisen haastateltavana ovat asianajajat Markku Fredman ja Johanna Rantanen. Osuudessa kuullaan myös oikeuskansleri Tuomas Pöystin ja valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen näkemyksiä.

Markku Fredman Johanna Rantanen Paavo Teittinen

Keskustelijat: Markku Fredman, Johanna Rantanen, Paavo Teittinen,

Tuomas Pöysti Raija Toiviainen

Haastatteluinsertit: Tuomas Pöysti, Raija Toiviainen

Löytöretkelle vuoteen 2021

Huimista seikkailuistaan ja puheenvuoroistaan tunnettu Suomen ainoa löytöretkeilijä Patrick ”Pata” Degerman luotsaa meidät inspiroivaan vuoteen 2021!

Pata Degerman

Hanna ja E-P kutsuvat sinut mukaan!

Palaamme käräjäkiville virtuaalisesti

Löytöretkeilijä Pata Degerman

Asianajovuoden avaus, mukana tapahtumassa

Hanna Räiha-Mäntyharju

Hanna Räihä-Mäntyharju

Puheenjohtaja, Suomen Asianajajaliitto

Hanna Räihä-Mäntyharju on tamperelaisen Asianajotoimisto Tempo Oy:n osakas vuodesta 2014 lähtien. Hänen erikoistumisalueinaan ovat perhe- ja perintöoikeus, sopimusoikeus sekä sovittelu, välimiesmenettelyt ja oikeudenkäynnit. Hän on kokenut luennoitsija ja kouluttaja.

Markku Fredman

Asianajaja, VT, OTT
Asianajotoimisto Fredman & Månsson Oy

Markku Fredman on toiminut asianajajana vuodesta 1989. Hän oli Suomen asianajajaliiton hallituksen jäsen 2006–2011 ja on osallistunut useisiin eri lainsäädäntöhankkeisiin asianajajakunnan edustajana. Hän on Helsingin yliopiston prosessioikeuden dosentti ja asianajajaoikeuden killan kiltavanhin.

Johanna Rantanen

Asianajaja, OTM
Dottir Asianajotoimisto Oy

Johanna Rantanen on Dottir Asianajotoimisto Oy:n toimitusjohtaja. Dottir on teknologiaan ja luovan alan juridiikkaan erikoistunut asianajotoimisto, joka tähtää asianajotoimialan ja sen työskentelykulttuurin muutokseen ja modernisointiin. Johanna on erikoistunut teknologiaoikeuteen, immateriaalioikeuksiin ja yhtiöoikeuteen.

Paavo Teittinen

Toimittaja, Helsingin Sanomat

Paavo Teittinen on moninkertaisesti palkittu tutkiva oikeusjournalisti. Asianajajaliitto huomioi liiton juhlavuonna 2019 hänet Oikeusteko-palkinnolla merkittävästä työstä oikeudenmukaisuuden edistäjänä.

Tuomas Pöysti

Oikeuskansleri

Tuomas Pöysti on toiminut oikeuskanslerina vuodesta 2018. Tätä ennen Pöysti on toiminut mm. alivaltiosihteerinä (VM, STM), Lapin Yliopiston professorina, Helsingin Yliopiston dosenttina, Valtiontalouden Tarkastusviraston pääjohtajana sekä Euroopan Komission alaisen petostentorjuntaviraston (OLAF) valvontakomitean puheenjohtajana.

Raija Toiviainen

Valtakunnansyyttäjä

Raija Toiviainen on toiminut Suomen valtakunnansyyttäjänä vuodesta 2018, ja tätä ennen apulaisvaltakunnansyyttäjänä ja valtionsyyttäjänä sekä viraston kansainvälisen yksikön päällikkönä.

Pata Degerman

Patrick ”Pata” Degerman

Löytöretkeilijä

Pata Degerman on Suomen ainoa ammattimainen löytöretkeilijä. Hän on suunnitellut ja johtanut useita retkikuntia, jotka ovat vieneet miehen erittäin kylmiin olosuhteisiin napa-alueilla ja syvimpiin viidakkoihin maailmassa. Näistä retkikunnista yhdeksän on ollut tutkimattomille alueille. Tämän lisäksi hän on kiivennyt n. 200 vuorta josta 24 ovat olleet ensinousuja (mm. Mt Sisu, Mt Finland ja Mt Suomi Etelämantereella).

Siirry alkuun

Yhteystietomme: