Asianajajaliiton Säätiö myöntänyt apurahoja 26.11.2018

8.1.2019 | Tiedotteet

Suomen Asianajajaliiton Säätiön hallitus on kokouksessaan 26.11.2018 myöntänyt apurahan seuraaville hakijoille:

Turun yliopiston Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot -oikeustapauskilpailujoukkueelle 835,13 euroa kattamaan kesäkuussa 2018 Wienissä järjestetyn kilpailun osallistumiskustannuksia.

Turun yliopiston Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan huhtikuussa 2019 Wienissä järjestettävän loppukilpailun osallistumiskustannuksia.

Itä-Suomen yliopiston Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan huhtikuussa 2019 Wienissä järjestettävän kilpailun osallistumiskustannuksia.

Helsingin yliopiston Telders International Law Moot Court -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan toukokuussa 2019 Haagissa järjestettävän kilpailun osallistumiskustannuksia.

Helsingin yliopiston ICC Moot Court -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan kesäkuussa 2019 Haagissa järjestettävän loppukilpailun osallistumiskustannuksia.

Helsingin yliopiston Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot ja Willem C. Vis EAST -oikeustapauskilpailujoukkueille 3 000 euroa kattamaan keväällä 2019 Hongkongissa ja Wienissä järjestettävien kilpailujen osallistumiskustannuksia.

Helsingin yliopiston Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan huhtikuussa 2019 Washington D.C:ssä järjestettävän loppukilpailun osallistumiskustannuksia.

Lapin yliopiston Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot -oikeustapauskilpailujoukkueelle 1 500 euroa kattamaan huhtikuussa 2019 Wienissä järjestettävän loppukilpailun osallistumiskustannuksia.

Oikeustapausjoukkueiden apuraha on ehdollinen ja edellyttää, että joukkueen muualta saama taloudellinen tuki ei riitä kattamaan kilpailusta aiheutuvia kuluja.

Suomen Asianajajaliiton Säätiö on rakenteeltaan itsenäinen ja Suomen Asianajajaliitosta erillinen oikeushenkilö. Säätiön tarkoituksena on Suomen asianajajalaitoksen kehittäminen, asianajajien ammattitaidon ja eettisen kehityksen edistäminen sekä asianajajien ammattikunnan arvon kohottaminen. Säätiö myöntää apurahoja asianajajille, asianajotoimistoissa työskenteleville muille juristeille ja oikeustapauskilpailujoukkueille.